Autor Tema: Johnson 30 2t  (Pročitano 31605 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #45 poslato: 13, 06, 2011, 22:32:54 posle podne »
Srsa ima elisu 10x15, a verujem da bi mu standardna 10x13 završila posao.
Moj Johnson 25 je sa takvom elisom bez problema glisirao isto korito.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže retfala

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 74
  • Osijek
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #46 poslato: 13, 06, 2011, 23:03:23 posle podne »
Onda je sve OK ako je Srsa zainteresiran za zamjenu Maverick ima 10X13

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2085
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • без брода
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #47 poslato: 13, 06, 2011, 23:30:51 posle podne »
Onda je sve OK ako je Srsa zainteresiran za zamjenu Maverick ima 10X13

Видећемо. Морам најпре да пробам како се понаша са елисом 10 х 13. У сваком случају јавићу резултат пробе.  :good:

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #48 poslato: 14, 06, 2011, 00:06:38 pre podne »
... приликом монтаже мотора на чамац, мајстор Угљеша (син Милета Џонсона) ми је рекао да је елиса 15-ица и да се то односи на закривљеност крилаца, да иста није одговарајућа за мој чамац јер је тежак и да је та елиса предвиђена за лакше чамце. Том приликом ми је рекао да би мом чамцу највероватније одговарала 11-ица. Колико чујем(из више постова чланова који се разумеју у глисере и глисирање) мени би одговарала или 13-ица или можда заиста 11-ица. Не знам која би ми више одговарала. Напомињем да сам утиска да мотор нема довољан број обртаја (као да ради са пола снаге иако је ручица гаса гурнута до краја).
Пре овог мотора сам користио Јохнсон 6 2т.  Сада иде брже, али да то није ни  приближно брзина која би требало да се развије.

Kao prvo elisa 15ica, ne znaci nista. Da li je to precnik ili korak? I koji je drugi podatak?

Sto se tice izbora elise, sve sam napisao u kategorji o elisama, ali ponovicu ukratko. Elisa stvara silu tako sto konvertuje ulaznu snagu od cirka 28HP u tvom slucaju u izlaznu snagu koja je jednaka proizvodu sile i uzduzne brzine.

1. Precnik elise se odredjuje na osnovu snage motora i to je najbitniji podatak. Tezina camca nema nikakav uticaj na odabir precnika.
2. Tezina (deplasman) camca i plovne karakteristike (Krocova konstanta) definisu mogucu brzinu u zavisnosti od snage motora.
3. Kada se definise zeljena brzina camca, koja naravno mora biti manja od moguce brzine za odgovarajucu snagu motora, za nju se definise korak.

To je cela filozofija.
   

Majstor Ugljesa bi morao da zna zasto motor ne prebacuje 3500 RPM. Problem je banalan, imas elisu prevelikog precnika ili prevelikog  koraka, a mozda i jednog i drugog. Drugim recima, to ti je kao da auto vozis 30 km/h u recimo 4 brzini. Motor ti je preopterecen jer nema snage za obrtanje tog propelera..

Po teorijskim proracunima za pretpostavljeni prenos od 1.92, tebi treba elisa precnika 10 inca.

Sto se tice koraka, to se ne moze pretpostaviti bez ostalih potrebnih podataka, deplasman, kao najbitniji podatak, LWL i Krocova konstanta. Ako pretpostavimo da je deplasman 900 kg i da je Kroc 150, maksimalna brzina sa 29HP je 35km/h na 5500 RPM. Za to ti treba korak 13.

Znaci 10x13 po pretpostavljenim podacima. Ako je deplasman veci ili Kroc manji, treba ti manji korak, a time pada maksimalna brzina. Obrati paznju da ako stavis elisu malog koraka doci ce do overspeed-a motora, tj RPM ce ici preko 6000, kao da vozis auto 40 km/h u prvoj brzini.   

Pozz


"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #49 poslato: 14, 06, 2011, 00:23:58 pre podne »
Onda je sve OK ako je Srsa zainteresiran za zamjenu Maverick ima 10X13

Ako Mario nema dve elise 10x13, onda nema vise, posto sam ja uzeo onu koju je imao !!!

Van mreže retfala

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 74
  • Osijek
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #50 poslato: 14, 06, 2011, 07:25:20 pre podne »
Ima Maverick  10X12 i 10X13 pa nek Srsa vidi koja mu odgovara

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #51 poslato: 14, 06, 2011, 07:56:13 pre podne »
... приликом монтаже мотора на чамац, мајстор Угљеша (син Милета Џонсона) ми је рекао да је елиса 15-ица и да се то односи на закривљеност крилаца, да иста није одговарајућа за мој чамац јер је тежак и да је та елиса предвиђена за лакше чамце. Том приликом ми је рекао да би мом чамцу највероватније одговарала 11-ица. Колико чујем(из више постова чланова који се разумеју у глисере и глисирање) мени би одговарала или 13-ица или можда заиста 11-ица. Не знам која би ми више одговарала. Напомињем да сам утиска да мотор нема довољан број обртаја (као да ради са пола снаге иако је ручица гаса гурнута до краја).
Пре овог мотора сам користио Јохнсон 6 2т.  Сада иде брже, али да то није ни  приближно брзина која би требало да се развије.

Kao prvo elisa 15ica, ne znaci nista. Da li je to precnik ili korak? I koji je drugi podatak?

Sto se tice izbora elise, sve sam napisao u kategorji o elisama, ali ponovicu ukratko. Elisa stvara silu tako sto konvertuje ulaznu snagu od cirka 28HP u tvom slucaju u izlaznu snagu koja je jednaka proizvodu sile i uzduzne brzine.

1. Precnik elise se odredjuje na osnovu snage motora i to je najbitniji podatak. Tezina camca nema nikakav uticaj na odabir precnika.
2. Tezina (deplasman) camca i plovne karakteristike (Krocova konstanta) definisu mogucu brzinu u zavisnosti od snage motora.
3. Kada se definise zeljena brzina camca, koja naravno mora biti manja od moguce brzine za odgovarajucu snagu motora, za nju se definise korak.

To je cela filozofija.
   

Majstor Ugljesa bi morao da zna zasto motor ne prebacuje 3500 RPM. Problem je banalan, imas elisu prevelikog precnika ili prevelikog  koraka, a mozda i jednog i drugog. Drugim recima, to ti je kao da auto vozis 30 km/h u recimo 4 brzini. Motor ti je preopterecen jer nema snage za obrtanje tog propelera..

Po teorijskim proracunima za pretpostavljeni prenos od 1.92, tebi treba elisa precnika 10 inca.

Sto se tice koraka, to se ne moze pretpostaviti bez ostalih potrebnih podataka, deplasman, kao najbitniji podatak, LWL i Krocova konstanta. Ako pretpostavimo da je deplasman 900 kg i da je Kroc 150, maksimalna brzina sa 29HP je 35km/h na 5500 RPM. Za to ti treba korak 13.

Znaci 10x13 po pretpostavljenim podacima. Ako je deplasman veci ili Kroc manji, treba ti manji korak, a time pada maksimalna brzina. Obrati paznju da ako stavis elisu malog koraka doci ce do overspeed-a motora, tj RPM ce ici preko 6000, kao da vozis auto 40 km/h u prvoj brzini.   

Pozz

Jesi li ti siguran da ti i Laza niste nešto u rodu?!  :taunt: :lol:
Promer elise na vanbrodskom motoru u prvoj liniji definiše rastojanje između kavitacione ploče i osovine. Elisa promera 15" ne može fizički da stane na taj motor.
Uglješa je čoveku lepo objasnio da je zakrivljenost krilaca prevelika (tj. korak elise), da bi Srsa kao laik to mogao da razume.
Ovako, ja znam o čemu ti pričaš - i svejedno ništa ne razumem!  :lol:

Inače, odnos u menjaču je 2.15, a maksimalna brzina na ovom koritu će biti iznad 40Km/h pri 5.500 o/min
Uglješa je verovatno u pravu, elisa 10x11 bi bila optimalna, tada bi mogao da glisira i sa petoro u čamcu, ili da vuče skijaša, ali mislim da će i 10x13 zadovoljiti Srsine potrebe.
Ta Maverickova 10x12 je interesantna. To je sa neke Selve?!
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže retfala

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 74
  • Osijek
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #52 poslato: 14, 06, 2011, 08:02:33 pre podne »
Točno Sale od Selve je. Na Titelu 9 imam Tohatsu 30 2t i imao sam elisu 10X13 motor je nije mogao izvrtiti. Kad sam stavio 9,9X11 motor se u punom gasu vrti do 5600 o/min. Taj titel je teži od srsinog čamca pa je vrlo vjerovatno da bi mu baš ta koju si rekao 10X12 bila idealna.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #53 poslato: 14, 06, 2011, 09:00:17 pre podne »
Razlika između Johnsona i Tohatsua je u menjaču. Johnson ima prenosni odnos 2.15, to je skoro kao high trust.
( Yamaha HT 25 ima odnos 2.41). Zato Johnson može da vrti veće elise od konkurencije.
Tvoj Tohatsu verovatno ima prenosni odnos ispod 2.00, pa zbog toga traži elise sa manjim korakom.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže maverick

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1271
  • www.mojaladja.com
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #54 poslato: 14, 06, 2011, 09:08:45 pre podne »
prvo bi bio red da ustanovite tocno koliko je picha ta elisa...ja i dalje nisam siguran da je 15...ako ipak je onda nas eto na pivo da isprobamo manju ili dodjete kod mene da ja isprobam vecu   :good:

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #55 poslato: 14, 06, 2011, 09:13:39 pre podne »
Ako nešto ne iskrsne, probaćemo danas 10x13, pa ćemo dostaviti izveštaj! :taunt:

Uglješa reče 10x15, to je brza elisa za Johnsone 25,30,35.
Dok sam terao starog Zeku, stalno sam jurio takvu elisu, i nisam mogao da je nađem! A legla bi mu k'o....... na nošu!!! :yahoo:
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže srsa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 2085
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • без брода
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #56 poslato: 14, 06, 2011, 09:16:02 pre podne »
Видећемо данас. А што се тиче доласка и пива, добродошли сте и без пробања елиса.  :drinks:

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #57 poslato: 14, 06, 2011, 11:11:28 pre podne »
Promer elise na vanbrodskom motoru u prvoj liniji definiše rastojanje između kavitacione ploče i osovine. Elisa promera 15" ne može fizički da stane na taj motor.

Inače, odnos u menjaču je 2.15, a maksimalna brzina na ovom koritu će biti iznad 40Km/h pri 5.500 o/min
Uglješa je verovatno u pravu, elisa 10x11 bi bila optimalna, tada bi mogao da glisira i sa petoro u čamcu, ili da vuče skijaša, ali mislim da će i 10x13 zadovoljiti Srsine potrebe.
Ta Maverickova 10x12 je interesantna. To je sa neke Selve?!

Ajd kad uvek moramo da teramo mak na konac:
Sto se tice precnika, definise ga proizvodjac jer valjda zna snagu motora i koji je prenosni odnos upotrebio. Medjutim, ti uvek mozes da stavis elisu manjeg precnika, a veceg koraka. To se radi u slucaju laganog camca, ako zelis vecu brzinu i radi se u odnosu ~1:2.5. Znaci ako smanjis precnik za 1 inc, povecas korak za 2. Time dobijes isto opterecenje motora, ali i vecu brzinu sa manjom silom koja je dovoljna za taj laksi camac. To je neka vudu fora i zove se pravilo palca ili Thumb Rule.


Sto se brzine ovog camca sa 10x13 tice, videcemo i to prebacivanje 40 km/h.
Ja mislim da nece prebaciti stabilnu brzinu 32km/h, a i to je pitanje jer mislim da je deplasman sa posadom i opremom veci od 900kg, a u tom slucaju ce motor opet biti ispod rezima i opet ce svi parametri ici nize. Mozda ce i moci ako sem njega na camcu nema ni opreme ni posade.

Tu bi najbolje bilo naci tahometar i po broju obrtaja motora definisati idealni korak.


« Poslednja izmena: 14, 06, 2011, 11:50:32 pre podne Barba »
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.

Van mreže SALE NB

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2449
  • Pol: Muškarac
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #58 poslato: 14, 06, 2011, 12:39:31 posle podne »
Promer elise na vanbrodskom motoru u prvoj liniji definiše rastojanje između kavitacione ploče i osovine. Elisa promera 15" ne može fizički da stane na taj motor.

Inače, odnos u menjaču je 2.15, a maksimalna brzina na ovom koritu će biti iznad 40Km/h pri 5.500 o/min
Uglješa je verovatno u pravu, elisa 10x11 bi bila optimalna, tada bi mogao da glisira i sa petoro u čamcu, ili da vuče skijaša, ali mislim da će i 10x13 zadovoljiti Srsine potrebe.
Ta Maverickova 10x12 je interesantna. To je sa neke Selve?!

Ajd kad uvek moramo da teramo mak na konac:
Sto se tice precnika, definise ga proizvodjac jer valjda zna snagu motora i koji je prenosni odnos upotrebio. Medjutim, ti uvek mozes da stavis elisu manjeg precnika, a veceg koraka. To se radi u slucaju laganog camca, ako zelis vecu brzinu i radi se u odnosu ~1:2.5. Znaci ako smanjis precnik za 1 inc, povecas korak za 2. Time dobijes isto opterecenje motora, ali i vecu brzinu sa manjom silom koja je dovoljna za taj laksi camac. To je neka vudu fora i zove se pravilo palca ili Thumb Rule.


Sto se brzine ovog camca sa 10x13 tice, videcemo i to prebacivanje 40 km/h.
Ja mislim da nece prebaciti stabilnu brzinu 32km/h, a i to je pitanje jer mislim da je deplasman sa posadom i opremom veci od 900kg, a u tom slucaju ce motor opet biti ispod rezima i opet ce svi parametri ici nize. Mozda ce i moci ako sem njega na camcu nema ni opreme ni posade.

Tu bi najbolje bilo naci tahometar i po broju obrtaja motora definisati idealni korak.


Ajd' da teramo! :)

Možeš da staviš elisu manjeg prečnika, a do neke mere i većeg, ali postoje ograničenja.  Čak ni Yamaha 25 HT ne nosi ništa veće od 12.
Korak, naravno, može da se nađe u rasponu od 5 do 17. Sve ovo se odnosi na motore 25-30ks

Maksimalna teoretska brzina za elisu 10x13 na Johnsonu 30 2T jeste 48Km/h.
Čamac ima 400 kg + motor 60 kg + oprema i gorivo 100 kg + 2 osobe 180 kg= 740kg
Moj Johnson 25 je sa takvom elisom i sličnim (većim) opterećenjem postigao 36km/h ( Max. teoretska brzina 45km/h)
Pritom, taj isti Johnson je na starom Zeki postigao 47Km/h ( mereno GPS-om), što je iznad max. teoretske brzine.
Razlozi su verovatno malo pokrivljena elisa, pa je pitch makice veći od 13 ili je motor vrtio malo više od predviđenih 5500 obrtaja.

Zato verujem da bi ta elisa na Johnsonu 30 morala postići ta 3-4 km/h više. Na kraju, ovisi dosta i o koritu, videćemo danas.
"Moreplovac ne moli za pravac vetra, već uči kako da plovi po postojećem"

Van mreže Barba

  • Dunavsko-Savski trbusasti brka...
  • ******
  • Poruke: 903
Odg: Johnson 30 2t
« Odgovor #59 poslato: 14, 06, 2011, 12:59:15 posle podne »
Kako si izracunao da korak 13 uopste moze da postigne brzinu 48km/h na 5500RPM motora?

Sa korakom 13, brzina od 48 km/h moze da se postigne samo u slucaju broja obrataja od 7000 RPM.

 
"Niko nije tako beznadezno porobljen kao onaj koji pogresno veruje da je slobodan" - Gete.