Upoređujući elise za vanbrodske motore kažemo da su brze /gliserske/ ili spore /teretne/.
Neki proizvodjači npr Yamaha, ima FT model motora iste snage, ali ražličite čizme, menjača, elise i ko zna čega sve ne.
Kad smo kod elise ajde da se tu malo zadržimo.
Laički gledano možemo je gledati od nazad i tada se najbolje vidi njen PREČNIK.
Ako je gledamo iz profila tada se najbolje vidi njen KORAK.
Upravo su to dve osnovne stvari koje definišu jednu elisu. /Amaterski gledano/
KORAK elise određuje njenu teoretski brzinu.
Što je korak veći i brzina je veća.
Da bi MOTOR mogao da vrti elisu punim brojem obrtaja, mora da ima snagu ali ni teret ne sme da bude prevelik.
Puno snage, a velik teret dovode do proklizavanja elise!
PREČNIK elise utiče na POTISAK!
Zato su "teretne" elise većeg prečnika, a manjeg koraka.
Opet ako imamo ne uskladjenost, viška snage i manjka KORAKA može doći do proklizavanja.
OBRNUTO, pad obrtaja motora ukazuje nam da motor NEMA SNAGE za tu elisu.
Najgora varijanta je da MOTOR ne odgovara plovilu, pa mu ne odgovara NIJEDNA ELISA! :suicide:
Pogoditi pravu elisu je na našim prostorima prava zabava da ne kažem SEX! :yahoo:
Ozbiljna radnja sa opremom ponudi će vam sve potrebne elise za probu, odabraćete najbolju i stvar rešiti za sat-dva.
Ehhh ali to kod nas tako ne ide. Vrlo retko će vam neko ponuditi izbor.
Kupi pa vozi! :stop:
Manje više ima dosta ljudi koji imaju /i sam sam medju njima/ dve ili tri elise, znači barem jedna im je višak /cirka 150-200 evrića/. sitnica
Evo nekoliko zgodnih parametara prilikom odabira elise.
Na svakih 200 obrtaja manje od punog gasa, treba da smanjite korak elise za jedan PITCH!
Zamenu 3 kraka za 4 kraka, morate uzeti jedan PITCH manje.
Obrnuto, jedan pitch veću.
Ako menjate aluminijum sa čelikom, idete barem jedan PITCH više. /jako dobro idete brže za iste novce/
Ako imate niži broj obrtaja za max 300-500, teoretski možete da ostanete na istom PITCHU, a da smanjite prečnik za JEDAN INCH.
Brzina će vam ostati ista ali ćete imati VELIKIH problema da izglisirate. Krstareća brzina će se povećati, a samim tim i potrošnja!!!
Ako vam MAX brzina nije bitna, birajte dobru ELISU za KRSTAREĆU brzinu!!!!
Lako i brzo izglisira, a troši optimalno!
NAJMANJA potrošnja 4 taktnih motora je na 1000 obrtaja.
Vožnjom ispod 2000 obrtaja trošićete kao upaljač, a imaćete brzinu od 6-15km/h !!!
Koju elisu za taj režim teba odabrati.. pojma nemam. :shout:
A baš i mene interesuje. :)
Najverovatnije baš neku teretnu, velikog prečnika.. opet po budjelaru! :suicide:
:drinks:
:tenk: