Jedno pitanje na koje nikako da nadjem odgovor na netu a svi sve znaju :)
...
Konkretno pitanje je koliko alternator treba da daje napon kad motor radi na recimo trećini obrtaja, znači nije ler.
Za aute znam i to svi objašnjavaju kao da 24v ne postoji. Alternator gura 27-27,1V, da li je to ? Solar gura u podne 29.2 što je plafon za 24v koliko znam.
A bre al ti postavljaš pitanja... znamo svi da alternator ima regler koji podešava/ograničava napon punjenja, za alternatore u sistemima sa nazvnim naponom 24V je ta radna tačka između 28 i 29V.
Nekada su postojali zimski i letnji regulatori, letnji su sa nižim nazivnim naponom, a zimski idu i nešto preko 29.
Koliko ti meriš direktno na akumulatoru zavisi i od trenutnog stanja ("napunjenosti") ali bi posle duge vožnje ta vrednost trebalo da polako priđe upravo toj radnoj tački (guglaj na engleskom alternator regulator set point).
Kada napon akumulatora dostigne tu vrednost on nije još uvek pun jer se očitava zapravo i pad napona na unutrašnjem otporu akumulatora.... a akumulator je pun kada struja punjenja na tom naponu padne na neku malu mizernu vrednost.
Broj obrtaja utiče na to koliko brzo će očitavanje napona na akumulatora dostići taj set point i u krajnjoj liniji koliko će biti potrebno da se akumulator napuni, tj da struja punjenja na tom naponu padne...
Pogledaj da li na regleru ima ispisan set point (deklarisan nazivni napon) a ako nema a želiš da proveriš skini i donesi meni proverimo za 5 minuta.
Služvba se kao kroz maglu seća da kod tebe postoji i diodni razdvajač - izolator baterija postavljen između dve banke (motorske i servisne) i onda na akumulatoru moraš očitavati posle duže vožnje deklarisani napopn reglera umanjen za pad napona na tom razdvajaču koji je u suštini dve snažne šotki diode i to ti dođe oko 0,6 - 0,7V.
To suštisnki niko ne gleda ali nije dobro jer su akumulatori sve vreme nepotpuno napunjeni... i to se rešava ili promenom reglera što kod tebe može biti teži slučaj da pronađeš baš ono što ti treba,
Postoje podesivi regleri koji idu na 29V ili malo više upravo za sisteme sa battery separatorom.
Treće rečenje je da se otvori alternator i u pobudno kolo doda jedna dioda na red, tada će se izlazni napon podići za sličnih 0,6 - 0,7V (pad napona na diodi) ... i to smo radili.
Što se tiče solaraca ne znam šta bih rekao, nemam pojma gde si to povezao, pre ili posle izolatora na ovu ili onu banku, imaš li uopšte dve banke, jel napon očitavaš na kontroleru ili akumulatoru...