Napustaj brod !!!! - Kapetan prilikom udara u panj
0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.
Ja mislim da je Dule pravilno ukazao na problem ili bar jedan od problema u slucaju ostavljanja srafova. Prilikom srafljenja rupu treba upustiti toliko da povrsina glave srafa bude ispod povrsine spera, pretpostavljam oko pola mm. Kad naneses pola milimetra gita pa epoksi preko toga, postoji mogucnost da usled temperaturnih dilatacija dodje to pucanja tih pola mm gita i epoksija na gitu, tako da ce se na camcu posle izvesnog vremena ocrtavati sve glave srafova, a kroz te prskotine ce polako prodirati voda u konstrukciju.Drugi problem se javlja kada se srafovi vade. Te rupe treba ispuniti nekim ispunjivacem, recimo da ces koristiti aerosil kao najbolje, ali najzahtevnije resenje po pitanju rmbanja. Prilikom ispune u rupama ne bi trebalo da ostanu mehuri vazduha. To nije problem ako se radi o desetak srafova, ali ako se radi par hiljada onda je to opasan i dosadan posao.
Eto, ovo je sasvim racionalan i opravdan razlog za vadjenje srafova. Dakle: "SCHRAUBEN RAUSS!!!" :drinks:
Peri nisu potrebne pohvale. Uradio je posao bas kako treba i to je to.Nevolja je u tome sto je on podigao standarde za nasu samogradnju pa ce svi nastojati da urade kako treba i mora. Jer... uvek je tu ono - pogledaj Jastoga :)Pokazao je svima kako se radi. Majstori, na vas je red
Citat: Dule danas u 13:20:57Peri nisu potrebne pohvale. Uradio je posao bas kako treba i to je to.Nevolja je u tome sto je on podigao standarde za nasu samogradnju pa ce svi nastojati da urade kako treba i mora. Jer... uvek je tu ono - pogledaj Jastoga Pokazao je svima kako se radi. Majstori, na vas je red
Citat: Barba danas u 13:59:37Tako je, Pera je to uradio tako kako je uradio. Prateci postupak izrade ne stice se utisak da je to nesto posebno komplikovano, ali eto banalan primer sa srafovima ukazuje koliko je svaki segment izrade bitan i koliko moze da bude problematican. Ocigledno je da brodogradnjom ne moze da se bavi bas svako ko ima radionicu i svajs aparat od 100 evrica. Verujem da ni Pera ne moze da garantuje da je prvi Yastog uradjen savrseno, da nema manjkavosti, pogresnog pristupa i gresaka u smislu da taj camac moze da bude jos bolji. I ja bih licno voleo da Yastog bude zacetnik jednog novog, ozbiljnijeg, pristupa izgradnje camaca u obnovi "rekreativne" flote u Srbiji.
Uostalom, da ne bi www.yastogboats.com, sumnjam da bi se Kap uhvatio da pravi Barracudu od špera...Tu smo da razmenjujemo iskustva, i da plovimo...