Autor Tema: "tabanaš" ili "blagi-v" ?  (Pročitano 10351 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #15 poslato: 05, 04, 2010, 20:10:46 posle podne »
vlajko kako ubacusjes iz delftishipa u mishlet ?
meni mishlet nece da se startuje :(

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 327
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #16 poslato: 06, 04, 2010, 01:08:39 pre podne »
vlajko kako ubacusjes iz delftishipa u mishlet ?
meni mishlet nece da se startuje :(

to su dve razlicite stvari stvari ...

is delftshipa u michlet ide File > Export > Michlet i sledi wizard. Fajl koji eksportuješ ubaci u michlet folder i preimenuj ga u "in.mlt". To je uvek ulazni fajl za michlet.

ako ti michlet ne radi, pogledaj sta pise u fajlu "out.mlt" - ako imaš neku grešku, tu ćeš naći koja je.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #17 poslato: 07, 04, 2010, 00:42:35 pre podne »
sad cu da probam , ja trazio FILE OPEN :)

Van mreže brodomonter

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 121
  • www.mojaladja.com
Odg: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #18 poslato: 01, 10, 2010, 22:55:32 posle podne »
Ovo su razmene misljenja o formi camca jos od proletos.Ja sam se skoro prikljucio forumu,a kopka me da iznesem i par svojih misljenja o ovoj temi.Nije mi namera da se pravim vazan,ali napravio sam oko 200 (dvesta) siklji,pa moram da se prikljucim ovoj temi.
Taj program za projektovanje kojim je pocela diskusija,kako je i receno ,predvidjen je za deplasmanska korita,a to su korita dubokog gaza,tj.radni brodovi,trgovacki,tegljaci,vatrogasni,razaraci,korvete...i oni nama rekreativcima nisu predmet interesovanja.
Stoga mislim da  taj program ne moze dati prave podatke za "tabanasa",cak ni u osnovnoj formi, sto se vidi na animaciji;forma je slomljena ka pramcu,a treba da je zaobljena.Tako siklju rade gradjevinski bravari.
"Tabanasi"odnosno dunavske siklje najblizi su gliserskim koritima zbog malog gaza.Siklja od 6 m,npr,isto glisira sa istim motorom kao i klasicno glisersko korito.Ko je na reci,to je video svakako.Jedini problem ove forme je upravljivost
Siklja sa kabinom je teza,pa se moze svrstati u poludeplasmanska korita.I oni bi,medjutim, bili gliseri sa jacim motorom,ali to kod nas niko ne radi najvise zato sto je skupo,treba jaci motor.
Najbolja deplasmanska korita nisu"neprikosnoveno V "nego OBLA forma.
NAMENA i POGON su dve najvaznije stvari od kojih se polazi pri projektovanju,znaci i gradjni svakog broda,i malog i velikog.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 327
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #19 poslato: 02, 10, 2010, 09:30:23 pre podne »
Обла корита су такође и најлепша корита ...

Ја на целу причу пројектовања и израде чамаца гледам као на један велики компромис. Идеалног нема и умешност пројектовања доброг чамца се своди на умешност прављења (добрих) компромиса. Ево узмимо обло корито на пример ... јесте лепо, јесте добро али треба много више времена и пара да се направи. То аутоматски доводи до питања "Да ли одабрати дупло лепше и упола боље или га направити упола јефтиније и дупло брже ?"

Иначе, ова програм (DelftShip) такође даје гомилу других параметара значајних за одређивање стабилности и пловности чамца, одређује центар масе, прерачунава тежину корита итд. Аутоматски експортује пресеке у аутокед формат фајлова тако да се лако могу изећи на компјутеризованим машинама.

Наравно, моје искуство у целој причи пројектовања и израде чамаца је немерљиво мало у односу на Ваше и све што сам написао овде је у домену мисаоног експеримента пре него неког практичног искуства.

Van mreže brodomonter

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 121
  • www.mojaladja.com
Odg: "tabanaš" ili "blagi-v" ?
« Odgovor #20 poslato: 02, 10, 2010, 15:26:24 posle podne »
 :good:Vlajko,druze,u svemu se slazem sa tobom.
Posto je obla forma najplovnija,pravi najmanji otpor,Holandjanin ( ko bi drugi ) Van de Stadt i saradnici setili su se da ZA SAMOGRADITELJE tu oblu formu priblizno dobiju iz vise traka,vojeva,radi lakse gradnje.To je najbolje za poludeplasmanske brodice,koje rekreativni nauticari najvise koriste."Ne treba mi brzo,samo da plovi solidno".Ostar pramac da uroni u talas,a ne da udari i  strese se kao "tabanas".Krma da se suzava da strujnice ostaju van korita,a ne da udaraju u njega i usporavaju.I uzvoj dna je bitan,da propeler "dobija vodu".
Tipicno takav jedan brodic za samogardnju ovde je predstavio Profa na stranici metalni camci-samogradnja.
Ko hoce brzo,onda glisersko korito.Tu je vec najbolja "V " forma .U korito predvidjeno ( NAMENA ) da bude poludeplasmansko,ne vredi jaci motor,nece da glisira.
Ne znajuci za ove osnovne zakonitosti o formi korita, mnogi skupo plate ugradjivanje jaceg motora,ne dobiju nista,osim promasene investicije.