Ovo su razmene misljenja o formi camca jos od proletos.Ja sam se skoro prikljucio forumu,a kopka me da iznesem i par svojih misljenja o ovoj temi.Nije mi namera da se pravim vazan,ali napravio sam oko 200 (dvesta) siklji,pa moram da se prikljucim ovoj temi.
Taj program za projektovanje kojim je pocela diskusija,kako je i receno ,predvidjen je za deplasmanska korita,a to su korita dubokog gaza,tj.radni brodovi,trgovacki,tegljaci,vatrogasni,razaraci,korvete...i oni nama rekreativcima nisu predmet interesovanja.
Stoga mislim da taj program ne moze dati prave podatke za "tabanasa",cak ni u osnovnoj formi, sto se vidi na animaciji;forma je slomljena ka pramcu,a treba da je zaobljena.Tako siklju rade gradjevinski bravari.
"Tabanasi"odnosno dunavske siklje najblizi su gliserskim koritima zbog malog gaza.Siklja od 6 m,npr,isto glisira sa istim motorom kao i klasicno glisersko korito.Ko je na reci,to je video svakako.Jedini problem ove forme je upravljivost
Siklja sa kabinom je teza,pa se moze svrstati u poludeplasmanska korita.I oni bi,medjutim, bili gliseri sa jacim motorom,ali to kod nas niko ne radi najvise zato sto je skupo,treba jaci motor.
Najbolja deplasmanska korita nisu"neprikosnoveno V "nego OBLA forma.
NAMENA i POGON su dve najvaznije stvari od kojih se polazi pri projektovanju,znaci i gradjni svakog broda,i malog i velikog.