Najkarakterističniji vetrovi na donjoj Savi (Sr.Mitrovica-Beograd) i srednjem Dunavu (Beograd-Kladovo)su umereni severozapadni i duvaju preko cele godine. U proleće i u jesen, uslovljeni sredozemnom ciklonom (nizak atm. pritisak) duvaju jugoistočni vetrovi i donose duge i obilne kiše. Iz pravca jugoistoka ponekad duva veoma jak vetar i tad dobije ime "košava" i najveće probleme pravi nautičarima kod Golupca, Rama, ispod "pančevačkog" mosta u Beogradu, te od Ostružnice do Sremske Mitrovica na Savi. Inače, srednja brzina vetra u Beogradu, kreće se od 2.3 m/sec., u letnjim i oko 2.8 m/sec., u zimskim mesecima. Sa jačanjem vetra, rastu visina i dužina talasa. Kad usled vetra vrhovi talasa počnu prestizati njihovu osnovu, javljaju se bele kreste koje brodari zovu "ovčice". To je zadnji trenutak kada treba procenjivati kvalitet plovila, blizinu kakve uvale i tražiti zaklon. Smatra se takodje, da kad visina talasa dostigne visinu nadvodnog dela korita ili je talas dvostruko duži od plovila, treba tražiti zaklon. Ispred talasa i vetra ne treba bežati, jer se mora stalno smer ispravljati kormilom, a tad su i ogromna naprezanja lista kormila i lako otkaže hidraulika, pukne sajla itd.
Smatra se da više plovila strada prilikom ulaska u obalu za nevremena, nego, ako plovilo ostane usidreno na vodi, relativno blizu obale, dok nevreme ne prodje.
Inače, treba pratiti vremensku prognozu, a o vetru najbolje informacije daje aerodrom u Vršcu, mislim da je broj telefona 013/812-150 i naravno, pratiti oblake.
Jedno od boljih štiva koje sam pročitao o vremenskim prilikama i neprilikama napisao je Dušan Dukić. Mislim da je naslov knjige "Klimaktologija", izdanje 1981. godine.