da bi se svačiji stav dobro razumeo i da bi davali dobre savete ljudima, važno je da razumete kakvom se tačno nautikom bavi čovek koji vas je pitao...
Ne mogu biti isti kriterijumi ni prioriteti za čoveka kojem je ukupan domet mačkov sprud iz Novog Sada ili promenadna vožnja u brodaricama i belim bermudama oko Kalemegdana, 10 dana godišnje po 3 sata, popodne posle posla pod uslovom da ne duva vetar i da je temperatura oko 25 stepeni... ili za nekog drugog koji se 200 dana godišnje intenzivno bavi ribolovom u Đerdapskoj klisuri... ili za nekog ko je odlučio da se spusti na Crno more, ode do Istanbula i vrati se nazad, i to sam.
Takva tri čoveka će svakako imati potpuno različit stav šta bi trebalo sami da znaju da urade, šta se isplati da prepuste majstorima, kakvu uslugu treba da traže od majstora i šta im je skupo a šta nije.
Isto tako sva trojica će različito razmišljati ako nešto od toga ne znaju da li treba to da nauče ili da traže "najboljeg među najboljim" i "najjefinijeg među pravim" majstorima.
Da dodam da bi čak i po propisima svako od nas trebalo da bude u stanju da vrši osnovno održavanje motora kao i sitne popravke.
E sad, nisam ni ja dao odgovor na pitanje.. računam i pretpostavljam da je motor sveže kupljen i to ne kao neispravan, naprotiv, to jest da ništa osim osnovnog održavanja i nije neophodno. Ako pretpostavimo da se neće uprljati brodarice i bele bermude, savetujem da se osnovno održavanje svojeručno uradi.
Ako neka od pretpostavki nije ispravna, nemam rešenje.