Autor Tema: Преглед чамаца у 2018. години  (Pročitano 70324 puta)

0 članova i 3 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1561
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #90 poslato: 14, 12, 2017, 22:45:18 posle podne »
За мањи чамац није потребно годишње одвајање од неколико хиљада евра. Потребно је по садашњем закону да га уредно региструјеш, а марину ни не мораш плаћати. Има и овде наутичара са пловилима од 6 и више метара којима је марина у дворишту. Имаш издатке за одржавање и гориво, али колико имаш лове -толико се возаш, неко мање, неко више.

Zox
Ja sam ti vec napisao da iz tvojih postova citam samo prvu recenicu, jer posle toga...
Ja godisnji odmor nisam koristio 9 godina. Jedina sansa mi je da izadjem na vodu subota, nedelja, ako je lepo vreme, i  ako nemam obaveza...
Ti po tvoim reportazama vozis camac u Grcku, uzivas.. I drzava ti je kriva za svata nesto  i ne valja??? Malo mi objasni u cemu je problem? Jel drzava treba da ti plati put do Grcke? Ili marinu tamo? Ili sta????


Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #91 poslato: 14, 12, 2017, 23:28:36 posle podne »
Зашто ме је ова полемика подсетила на стихове једне песме Мике Антића?
Потражио сам је и ево одговора:

(За оне који је нису прочитали, зове се Горка песма и пева о "мојој мами и мом тати", о томе какви су)

Знају све правде и неправде
и вечито истерују
некакве своје истине
у задиханој жељи
да објасне, да поправе,
да спасу овај свет.

А невоља је у томе
што свет уопште и не зна
да они у њему постоје.


Па ето, чини ми се, и у овом нашем случају, ситуација је баш таква. Многи од нас виде и знају да много тога није у реду, али има тамо неко ко нам све те проблеме прави али као да не зна да ми постојимо.
Е па, ако је то тако, не ваља да међусобно улазимо у расправе - ништа тако нећемо решити. Већ, хајде да полако слажемо на папир шта је то што нам смета и што нас боли, па да се јавимо том "свету", да му кажемо да постојимо и да смо ту и шта нам то тако много смета.

Van mreže mesechar

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1207
  • Pol: Muškarac
  • sledece godine u ovo doba bicemo milioneri
  • Marina: Savska Oaza
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #92 poslato: 14, 12, 2017, 23:44:51 posle podne »
nikad kravata nikad stalni posao

Van mreže zveki66

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 392
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • ALiBI
  • Brod tip: Dragan Nautilus-Smederevo
  • Marina: Radecki, Zemun
  • Veličina: 7,90
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #93 poslato: 15, 12, 2017, 08:43:17 pre podne »
Zveki66,
Ja ne bih mnogo da filozofiram. Odgovaram ti cisto iz postovanja prema tebi:
Ovo je nauticki forum, a nautici se posvecuju ljudi koji imaju viska sredstava, manje ili vise svejedno, jer nautika je skup hobi...
Oni koji imaju viska, nemaju pravo da kukaju (osim ako vise nemaju nacin da jos malo prevare drzavu).

Ljudi koji imaju optimizma i ZNANJA i razume se zele da rade, nemaju problema da prezive i u ovoj nasoj drzavi. Dosta ljudi se "savilo" jer vise brinu sta se desava kod komsije nego kod sebe, a jedan covek moze da zivi samo jedan zivot - dva , tri cetri mu je mnogo...
I to je to..
Ja cu u buduce ignorisati sve politicke i politikanske postove, jer me politika ne interesuje i o tome ne zelim da pricam , a isto tako ne zelim da citam postove clanova koji kukumacu, a ipak mogu da odvoje par hiljada evra godisnje za svoj hobi - NAUTIKU...
DuleN ja ne bih da polemisem sa tobom jer te licno ne znam a i ne volim pollemiku ako coveka ne mogu da gledam u oci. Odgovaram ti iz postovanja prema ljudima koji razmisljaju o kupovini nekog camca i mogucnosti da ostvare svoj san i zaplove rekom.
Stalno istices kako je nautika skup hobi i da ako hoces da budes nauticar to mozes jedino ako ti se preliva. Mozda je to tvoje iskustvo i ti tako volis ili ne znas za drugacije ali to ne znaci da je i pravilo. Tvojim pisanjem kojim predstavljas sebe i svoje stavove ispada da su nauticari samo odredjena grupa ljudi koja sebe smatra elitom jer mogu godisnje da daju nekoliko hiljada eura za svoj hobi. Svojim pisanjem nastojis i sebe da ubacis u tu elitu mada ne znam koje troskove od nekoliko hiljada eura mozes ti imati za al. siklju a i ne zanima me mnogo.
 E pa ja sam sretan sto onda ne pripadam toj eliti i sebe onda ne smatram nauticarem jer mene moj hobi godisnje kosta 370e (clanarina+registracija+servis motora) a opet s druge strane sigurno sam godisnje na vodi mnogo vise nego ti ili neki drugi koji izdvajaju te hiljade eura. Pa sad razmisli o tome kada drugi put napises ko moze da se samo bavi nautikom mada je to pogresan izraz za 99% nas clanova koji smo u stvari rekreativci i zaljubljenici u vodu i prirodu.
 Imam uredno registrovan camac i ovo sve me za sada ne dotice ali ne mogu da budem ravnodusan i gledam samo do moje ograde kao ti, jer je pitanje dana, meseca ili godine  kada ce izmisliti jos nesto pa ce onda zasvrbeti i nas koji trenutno nemamo problema sa time pa ce onda ostati da plovi samo nauticarska elita. 

Van mreže Alexa

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 503
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Albin 25 de luxe
  • Brod tip: Albin AB Kristinehamn Sweden
  • Veličina: 7,60
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #94 poslato: 15, 12, 2017, 08:46:53 pre podne »
Diskusija, kao i uvek, ide u svim pravcima  kuku. Mislio sam da se uzdrzim od komentara ali, moram ipak da se osvrnem na neke prethodne komentare. Slazem se sa tim da zakonodavac kad god je hteo da nesto uredi, napravi jos veci nered. Uglavnom je problem u tumacenju, delimicnoj nesprovodljivosti ili primeni sa losim posledicama. Tako se desilo da fabricke prikolice ostanu neregistrovane a istovremeno se u saobracaju nalaze prikolice sklepane ispod supe koje su golim okom nebezbedne za koriscenje. Sto se camaca tice, daleko vise je samogradnje nego fabrickih, koristili su se xxx godina unazad na Savi i Dunavu, uglavnom za ribarenje i drzava bi stvarno mogla (kada bi htela) da nadje nacina da oni ostanu u upotrebi. Taj "tehnicki pregled" ne znaci nista. Prvo, vrse ga lica zaposlena u kapetanijama koja nemaju tehnicko znaje ni obrazovanje iz te oblasti. Meni su, npr. premerili fabricki camac (sa mojim metrom) i nekom letvom i to zapisali na jednom obicnom papiru, proverili broj motora i to je bilo to. Ja sam im prezentirao tehnicku dokumentaciju sa svim relevantnim parametrima koja ih nije bas puno zanimala. Tu je sustina ocigledno da se naplati taksa od 800 dinara, sve ostalo je u drugom planu. Naredne godine je sluzbenik kapetanije samo pogledao camac iz daljine. Ja sam laik, ali mislim da bi kontrola ipak trebalo da obuhvati pregled kriticnih tacaka na plovilu kao sto su ispusti i usisi za vodu, stanje korita u smislu da nema mehanickih ostecenja a za metalne da nema prevelike korozije i t.d. Tu je jos i signalizacija, oprema za spasavanje.... Ali, ne, sve ce to proci pod uslovom da imate "papir" bez obzira u kakvom je stanju vase plovilo. Sto se starosti tice, nije tacno da se u Evropi voze samo novija i samo fabricka plovila. Itekako ima starih po nekoliko decenija i koriste se na rizik i odgovornost vlasnika. NEMA tehnickog pregleda ni registracije za rekreativna plovila koja imaju manje gabarite od limita koji je drzava propisala (Holandija, Belgija, Danska, Norveska, Svedska). Nemacka ima strozije propise kao i Austrija. Gde smo mi tu, drzava je trebala da proceni. Izgleda da se uvek svrstavamo u red drzava sa najstrozijim propisima s`tim da se kod nas posle uglavnom ne primenjuju.  Mogli su da uzmu za model zemlje iz okruzenja, ali nisu. Mi uvek donosimo propise koji ljudima uglavnom zagorcavaju zivot.
I na kraju, nije ista percepcija nekoga ko ima savremenu jahtu i lokalnog ribara koji svakodnevno svojom sikljom zaradjuje za zivot.

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #95 poslato: 15, 12, 2017, 09:42:25 pre podne »
zaboravih još jednu stvar koju će tražiti kod prve registracije plovila iz uvoza: moraće da ima CE oznaku na pločici, tj.cerifikat ako nije naznačeno na pločici.
E,sad kako će tretirati domaću "brodogradnju" u vezi toga i ko može da ga izda i koliko će koštati taj CE papir videćemo. 25648

Nije deo ove teme ali kao obaveštenje i primer da se i u Grčkoj ipak primenjuju neki propisi (doduše ređe i fleksibilnije nego u drugim EU zemljama).
Oni koji drže plovila stalno u Grčkoj, a to bude duže od 18 meseci neprijavljeno, plaćaju kazne od 2.500-5.000eur.
Vlasnik ovog foruma, Kapetan, bi trebalo da vodi o ovome računa kao i ostali. 7645218764198
Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #96 poslato: 15, 12, 2017, 09:52:41 pre podne »
Sve,sve ali ne zelim i necu da prihvatim da je nautika skup hobi...ne mora da bude...
sve spram mogucnosti....
ovde neki ocigledno likuju nakaradnim Zakonom jos nakaradnije vlasti

pa cekajte gospodo... neko vozi Juga a neko mercedesa.... ali i jedan i drugi voze !!!
Dunav je moje more.....

Van mreže oblak

  • Administrator
  • Talasožder Mali
  • *****
  • Poruke: 769
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Bayliner 2556 flybridge
  • Marina: Stenka, Beograd
  • Veličina: 25 ft
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #97 poslato: 15, 12, 2017, 13:22:30 posle podne »
Naravno da ni jedan hobi ne treba da se oporezuje posebnim zakonima jer se mora razdvojiti komercijalno od nekomercijalnog. Opet se vracam na Holandiju i Nemacku koje su visokorazvijene zemlje i ne oporezuju samogradnju ako se postuje odredba da se ne moze vise od jednog plovila graditi u roku od 3 god. Na taj nacin su sprecili malverzacije da se samogradi radi sticanja finansijske dobiti.

Uredbe koje se donose u nasoj zemlji su cista pljacka da bi se zadrazo status prezivljavanja a poreska osnovica rasirila na sto veci broj oblasti. Tako nesto nije odrzivo na dugi rok jer se nece jos dugo taj ponosni Srbin zadovoljavati sa "leba i rijaliti programa".

Vec digo godina  elita na vlasti koju mi ovde nazivamo drzavom ne radi nista sto bi bilo po meri gradjana vec po meri krupnog i sumnjivog kapitala. 200 mil. evra se subvencionise azotara, 24 mil, evra se subvencionise Fiat a svi oni otpustaju radnike a iz budzeta dobijaju nas novac, jos  to sto imamo plovilo za pecanje da ne bi skrenuli s razuma, nazivaju viskom novca i luxuzom.

To dragi prijatelji nije prica o politici jer u nasoj zemlji politika i ne postoji vec igra muljatora sa nama i opsta zamena teza, Kao  i BG H2O sto se predstavlja kao projekat od znacaja a svodi se na biznis malog broja ljudi da izgradi a zatim izvuce dobit iz prodatih nekretnina.

Opste dobro je mogao biti beogradski centralni park sa svim sadrzajem poput Kosutnjaka ili Ade pa da bude na korist svig beogradjana a ne samo male grupe ljudi. Isto je i sa pricom koja nas ovde skoro sve pogadja u smislu nerealno visokih registracija, raznih malverzacija od Kapetanije do osiguravajucih drustava koje nam nista i ne osiguraju a moramo da platimo. I do sutra bi mogli nabrtajati sta je sve lose u trulom sistemu. Ravnogorac, niko ne proziva narod, narod je sisao s razuma od gluposti elite na vlasti vec se borimo protiv digitron zakona koji nas pljacka i otezava i tako tezak status.

Uskoro nam plovila i nece trebati jer su reke pretvorene u kanalizacione sisteme, naravno u ekologiju se ne ulaze ni dinara od nasih para koje placamo , veliki sistemi se ne teraju da rese otpadne vode, Azotare i ostale ale zagadjivacke se i ne pomenu u izvestajima Saveta z a zastitu zivotne sredine. Uostalom Laza je postavio temu http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,16098.msg163219/topicseen.html#new pa se zapitajte gde idemo i kome ce ova zemlja ostati posle nas.
« Poslednja izmena: 15, 12, 2017, 14:46:24 posle podne oblak »
Zvoni, kucanje ne radi!

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1561
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #98 poslato: 15, 12, 2017, 16:56:36 posle podne »
Ja ne znam kako to nautika ( ili plovidba, ili uzivanje na vodi, kako god ga nazvali...) nije skup hobi? Ili sam ja nesto otisao u aut... sha
Ajde da ne racunam sumu koju sam dao za camac i motor i gledam samo tekuce troskove...
Posto vodim neku evidenciju troskova za plovidbu, evo kako to izgleda za poslednjih par godina na godisnjem nivou:
- 2014....1200 eur
- 2015....1470 eur
- 2016---2700 eur ( ovde je 800 eur otislo samo za generalku motora)
- 2017---1600 eur
...
Planski troskovi za svaku sezonu plovidbe su mi negde cc 800 eur. U ovu sumu ulazi: registracija plovila, konzervcija motora i prolecna promena ulju ..., troskovi marine, troskovi goriva na camcu i troskovi goriva za dolazak u marinu i povratak kuci. Sve ovo sto je iznad toga su neki neplanski troskovi, ali kao sto se vidi uvek ih ima i to izlazi na jednu solidnu sumu. Recimo, 2016 godina mi je bila katastrofalna... Slomio sam dve elise, izgubio dva sidra, radio generalku motora, oluja mi je pokidala bokobrane...
Kad na ove sume dodam cascavanja u marini, rostiljanja,... to verovatno postaje dosta deblja suma, pa nikako ne mogu reci da je ovaj moj hobi jeftin.


Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #99 poslato: 15, 12, 2017, 17:04:30 posle podne »
ja sam napisao da ne mora da bude....
zavisi od mogucnosti i koliko smo bahati...
moji troskovi godisnji cca 450-500 evra... svako slobodno vreme na vodi... na more ne idem...
Dunav je moje more.....

Van mreže DuleN

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1561
  • www.mojaladja.com
    • AluNautika
  • Brod tip: AluNautika
  • Marina: Stari Slankamen
  • Veličina: 6.3 m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #100 poslato: 15, 12, 2017, 17:07:35 posle podne »
Budens, ja nisam nigde napisao da mora tako da bude. Kod mene je situacija takva, kod drugoga je mozda duplo jeftinije ili duplo skuplje, ali u svakom slucaju kosta.

Van mreže budens72

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 2397
  • Pol: Muškarac
    • Carpe Diem
  • Brod tip: čelični lim
  • Marina: Dunavac, Petrovaradin
  • Veličina: 12
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #101 poslato: 15, 12, 2017, 17:14:56 posle podne »
Svako zadovoljstvo kosta... ali dvoje da odu na more 10 dana opusteno minimum 1000 evra... a ja celu godinu na vodi za upola te sume....pa sada da vidimo sta je skupo....
Dunav je moje more.....

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #102 poslato: 15, 12, 2017, 18:22:33 posle podne »
 56568
Zox, ovo je forum o nautici, ako to do sada nisi primetio. eek
Ti koristis bilo koju temu da izlažes svoj politički program. no125
To se radi na nekim drugim mestima.
Na čemu si ti čoveče.
Daj opusti se i pazi malo na času.
A sve si nas izvređao i nazvao govnima, alo momak.
Niko tebe ne ograničava da ti razmišljaš o bilo čemu, ali ne razumem da nisi shvatio da to malo koga ovde intersuje.
Ljudi su u toku uvoza ili prve registracije svog plovila i strepe da li će to i kako finalizovati i ovde pokušavaju da nađu neke informacije o tome.
Koga još briga šta je rekao Koča ili neko drugi (btw.Koča je bio jedan od imučnijih posle rata i danas njegovi naslednici bespravno koriste tuđu kuću na Dedinju).

p.s. bilo bi dobro da administratori očiste ovu temu od svih nekorisnih komentara i prebace ih u bla,bla-truć deo foruma  7645218764198


Današnji dan je početak ostatka moga života....

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #103 poslato: 15, 12, 2017, 18:51:37 posle podne »
Покушао сам на леп начин да допринесем томе да се у коментарима усмеримо на суштину.
Да покушам још једном: није добро да дискусију развијамо тако што ћемо је усмеравати на ствари по којима се разликујемо.
Уместо тога, треба да се усмеримо на оно по чему смо слични и што нас повезује.

У овом случају, јасно је да сви волимо воду и да тој љубави посвећујемо доста времена, доста рада, доста пара. И јасно је да нам начин на који се спроводе непотпуни закони свима ствара велике проблеме и загорчава нам животе.

Хајде зато да не причамо колико ко улаже и троши пара - свако ће пре или касније и у томе наћи своју меру и своје место.

Хајде да се усмеримо на то да скупимо што више правих прича, личних искустава и проблема с којима смо се суочили кад је требало регистровати чамац и мотор. Хајде да видимо шта добијамо у нашим маринама? Пазите, у најскорије време, поред марина, појавиће се "привезишта" за чамце! Шта ће то бити? Како ће нас то погодити?
 
Хајде да видимо како да "нападнемо" систем опорезивања чамаца. Сви смо незадовољни групама на бази дужине чамца и да ли има или нема кабину и расподелом снаге мотора који су основица за обрачун пореза. Сви се слажемо да је закон у чијем имену стоји да је то порез на луксуз прво што из њега треба избацити управо та реч - луксуз. Хајде да покушамо да држави покажемо да се одређена група чамаца може сматрати безбедним на води само ако су чамци погоњени моторима одређене снаге. Хајде да пробамо да дефинишемо те категорија чамаца и која је то безбедна снага.

Хајде да пробамо да ствари урадимо на прави начин. Јер држава је до сада много пута и на много начина показала да не поштује своје грађане и да на разне начине покушава да им завуче руке у џепове. Не очекујем да ће се ствари променити преко ноћи али ако покажемо озбиљност, наћи ће се и међу људима који представљају ту и такву државу они који ће схватити да треба да се замисле, да размисле. Можда ћемо доћи до неких договора.

Ја верујем да је то добар пут којим треба кренути. Пођимо на њега заједно и сложно, а не разједињено и посвађани.

Van mreže zveki66

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 392
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • ALiBI
  • Brod tip: Dragan Nautilus-Smederevo
  • Marina: Radecki, Zemun
  • Veličina: 7,90
Odg: Преглед чамаца у 2018. години
« Odgovor #104 poslato: 15, 12, 2017, 19:38:47 posle podne »
Mislim da su i Misha D i LSI u pravu i da se u ovoj temi dosta zastranilo i da je prica otisla u sasvim drugom pravcu. Oni kojima je pomoc ili neka informacija potrebna po pitanju omoga zasto je ova tema i pokrenuta tesko da ce je ovde naci mada bi to tesko pronasli i da je sve vreme pisano samo o tome. Poslednju rec i ono sto nas pre ili kasnije sve ceka dace na kraju zakonodavac. Posto se povela rec i o tome koliko koga kosta posedovanje camca i da li treba hiljade ili nekoliko stotina eura za to zadovoljstvo palo mi je na pamet da bi ako ima zainteresovanih mogla da se otvori nova tema gde bi svi clanovi foruma koji to hoce dali neke osnovne podatke:
-naziv i lokacija marine gde drze camac
-nacin cuvanja camca (ponton, bova ili nesto drugo
-sirinu i duzinu camca
-vrsta motora i njegova snaga
-cenu clanarine i za koji period (godisnje, mesecno, pola godine, sezonski)
-cenu registracije
-jos nesto ako sam zaboravio
Na ovaj nacin bi mozda pomogli ljudima koji tek treba prvi put da registruju camac ili razmisljaju o kupovini camca da znaju i koje troskove mogu jos ocekivati orijentaciono a da ne misle da je u pitanju hiljade ili par stotina eura a nekima bi koji vec negde cuvaju camce pomoglo da mozda nadju bolju ili jeftiniju marinu. Ako administratori smatraju da tema moze biti interesantna i korisna a da navedeni podaci nisu suvise licni neka je pokrenu i ja cu se prvi upisati.