Autor Tema: HMD 19  (Pročitano 54901 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: HMD 19
« Odgovor #75 poslato: 22, 06, 2018, 08:06:11 pre podne »
Jako lepo i pedantno.
Samo mi je već žao kad pogledam one podove kao ogledalo i zamislim noge pune peska na njemu. Ali to je tako, ne smemo robovati plovilima...

Van mreže Jova

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 65
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #76 poslato: 26, 07, 2018, 12:11:49 posle podne »
Hmd 19 je odlican za nase prosecne nauticare,nesto se mislim kakav pogon bi odgovarao .Sve mi se cini da bi pogon na struju bio idealno rešenje.Staviti savitljive panele na krov,nešto baterija,neka"Min kota" ili slično potiska do 50 libri.Gorivo ti pada sa nebe.nema rezeorvara kanistera,svećica,dizni.Istalacija sasvim jednostavna  i mir i tišina.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: HMD 19
« Odgovor #77 poslato: 26, 07, 2018, 12:32:12 posle podne »
Možda na nekoj bari ili jezeru.
Ili možda spust do Đerdapa, pa tamo prodaš nekom brod  sajkaca

Još nisam video nekog na struju da se vozi uzvodno... Nedavno sam se sa ugašenim motorom spuštao Dunavom 7.5kmh...
Baš bih voleo da vidim nekog da gura uzvodno na struju.

Van mreže Jova

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 65
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #78 poslato: 26, 07, 2018, 15:00:28 posle podne »
Plovidba Savom je uglavnom moj predmet razmišljanja.Gledajuci  nekoliko mojih prijatelja koji imaju manje i veća plovila,neki i prave jahte vidim da se sve svodi na sat dva plovidbe kad su na vodi, često uz silne peripetije oko goriva,filtera paljenja idr.. Sad dali ići na struju do Đerdapa i nazad sa HMD19 je verovatno avantura, mislim da je moguce  ali ne znam koliko isplativo sobzirom da bi brodić trebalo opremiti sa  vecim baterijama i verovatno jacim pogonom nego za dokolicu .Tehnologija baterija je jako iznapredovala.LiFePo4 baterije skladiste ogromnu energiju u  malom pakovanju.Za isti potisak elektromotori su tri puta efikasniji od SUS motora što znači da gledano u Kw mogu biti tri puta slabiji.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3022
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: HMD 19
« Odgovor #79 poslato: 26, 07, 2018, 16:59:44 posle podne »
Jes samo jos nisi spomenuo cenu takvih baterija. Inace sa ozbiljnim elektromotorom nema razloga da se moze i preko okeana. Mislim da to jeste stvar buducnosti ali ne u ovom momentu.

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: HMD 19
« Odgovor #80 poslato: 26, 07, 2018, 17:11:10 posle podne »
Ja imam godišnje 200-300 sati plovidbe i nemam nikakve peripetije.

Van mreže Jova

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 65
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #81 poslato: 27, 07, 2018, 15:54:28 posle podne »
Lifepo4 akumulatori od oko100 Ah se sad prodaju po cenama od oko 400 evra. sa tim kapacitetom i nekom "Min kotom" na krmi covek bi mogao prilicno da se navoza u malom deplasmancu kakav je HMD19.Baterijske banke za teske uslove eksplatacije jesu za nase pojmove skupe a i nepotrebne u ovom slucaju.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #82 poslato: 27, 07, 2018, 21:14:13 posle podne »
Prema projektu za HMD 19 predvidjen je vanbrodski motor (SUS) od 10-15 HP.
Slazem se da ima potencijal za elektro pogon ukoliko se nadje ekonomska racunica ili neki drugi razlog.

Van mreže BORA-D.T.D.

  • Rečni Drekavac
  • ****
  • Poruke: 323
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #83 poslato: 31, 08, 2018, 12:24:47 posle podne »
U novoj temi
http://www.mojaladja.com/forum/index.php/topic,16866.msg168389.html#msg168389
Jova je pomenuo kalkulaciju u iznosu od 5.000 E za HMD 19 od špera, sačinjenu na početku gradnje 2011god. Sa sadašnjeg stanovišta može se reći da je to bila ,,planska“ kakulacija. Jovino podsećanje me podstaklo da sačinim novu stvarnu kalkulaciju posle sedam godina povremene gradnje.
Na početku gradnje, kupljen je sav potreban šper i nešto malo WEST SYSTEM epoksida, fiberglasa i filera. Za druge epokside tada nisam znao. Kasnije je utvrđeno da postoje i drugi epoksidi istog kvaliteta a mnogo jeftiniji. WEST SYSTEM je i danas daleko najskuplji epoksi sistem u svetu.

Šper 6mm 6 tabli x 3,0m2=18m2 x 1.048,5din/m2= 18.873,00din.
Šper 10mm 17 tabli x 3,0m2=51m2 x 1.491din/m2=76.041,00din.
Šper 12mm 4 table x 3,0m2= 12m2 x 1.647din/m2=19.764,00din.
                                                                     Svega: 114678,00din.   -                        969 E
(šper je pre sedam godina iznosio 820 E)

Od epoksidnih smola, na početku gradnje koristio sam malo WEST-a, posle italijanski ELANTAS (GI-NI iz Vrčina) koji je skup skoro kao WEST. Zadnjih nekoliko godina koristim nemački BEHNKE Epoxid Harze(www.bootsservice-behnke.de) čija je cena oko 11 e/kg. Od njih kupujem i fiberlas platno i filere za lepljenje i kitovanje, iz inostranstva.
Epoksidna smola ELANTAS, 30 lit. x 2.531din/kg = 75.930 din. - 641 E
Epoksidna smola BEHNKE,  30 kg x 11 E/kg =                              330 E
                                                                                             Svega:  991 E                991 E

Fileri – dodaci epoksidnoj smoli:
za lepljenje (mikrofiber) 4 kg x 13 E/kg =      52 E
za kitovanje(mikrobaloni) 2 kg x 80 E/kg =  160 E
                                                        Svega:    212 E                                                  212 E

Biaksialna fiber. traka 135m x 0,80 E/m =       108 E
Fiberglas traka            135m x 0,85 E/m =       115 E

Biaksialna fiber. tkanina 15 m2 x 4,9 E/m2 =    73 E
                                                         Svega:      296 E                                               296 E

Daske od hrastovine za izradu letvi:                                                                        100 E

HEMPEL poliuretanske dvokomponentne boje
10 pak. x 2.400 din/pak = 24.000 din                                                                      202 E

OSCULATI plastični poklopci na boksovima, 2 kom.                                            100 E

Šarke, usadne bravice, vijci od inoksa                                                                     100 E

Potrošni materijal (četke, valjci, zaštitne rukavice, plastične posude,
šmirgl papir i dr.)                                                                                                     200 E
                                                                                                                                           
                                                                                           
                                                                                                Ukupno:                3.170 E
To su troškovi materijala po sadašnjim cenama.
Verovatno sam nešto zaboravio a treba još nešto i da se doradi tako da se može ukupna cena zaokružiti na oko 3.500 E.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: HMD 19
« Odgovor #84 poslato: 01, 09, 2018, 07:08:43 pre podne »
Неко ће рећи: "Много". Други ће рећи: "Па, и није".
Обзиром да сам својим очима видео како то изгледа после седам година рада, могу само да кажем: ко није направио макар дрвену макету, не треба у то да улази!

Да би то изгледало тако како изгледа Борина лађа, потребно је много, много вештине, још више стрпљења и много, много рада.

Питам се да ли се може забележити сваки утрошени сат у радионици, да ли ико у обзир узме све оне сате у дугим ноћима, кад јутро никад да сване да се испроба нова идеја или стрепња како ће се показати нови материјал?
И колико кошта сваки тај радни сат?

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1363
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #85 poslato: 01, 09, 2018, 10:56:33 pre podne »
Kad radis za sebe ne zuris i takav rad nije za neko poredjenje...radis kako mozes s vremenom i finansijama iz zadovoljstva i ljubavi...ako poredis 3-3500e ne mozes za te pare naci dobru (30g staru) pasaru tipa Dalmatinka ili Gradac a da mogu da se bar malo uporede sa HMD...na skali od 1-5 HMD bi vodio 4/1 u odnosu na pasare...estetiku ne racunam jer svaki je lep na svoj nacin ali bi HMD pobedio...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže zankiki

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3276
  • Pol: Muškarac
  • Dunav oko Novog Sada
    • Marissa
  • Brod tip: Pasaat 735
  • Marina: Plavi Dunavac, Novi Sad
  • Veličina: 8.65
Odg: HMD 19
« Odgovor #86 poslato: 03, 09, 2018, 08:29:57 pre podne »
Jeste, ali ako uzmeš da si brod čekao tolike godine a da nisi plovio sa njim, sve pada u vodu.

Doduše, slažem se da svako ima svoju bolest, neko voli da pravi, neko voli da plovi....

Van mreže Jova

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 65
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #87 poslato: 12, 09, 2018, 15:44:09 posle podne »
Borina nova kalkulacija baci me u razmišljanje,nije to previše para za takav brod.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1363
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: HMD 19
« Odgovor #88 poslato: 12, 09, 2018, 18:31:58 posle podne »
Pa Jovo ako si zbilja spreman da zavrnes rukave i to zestoko onda nije...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže nulasestdevet

  • Brodski mali
  • *
  • Poruke: 17
  • www.mojaladja.com
    • Aluminium
  • Brod tip: Sale 2.0
  • Marina: Marina Nautec Zemun
  • Veličina: 6,40m
Odg: HMD 19
« Odgovor #89 poslato: 28, 09, 2018, 16:53:08 posle podne »
Lifepo4 akumulatori od oko100 Ah se sad prodaju po cenama od oko 400 evra. sa tim kapacitetom i nekom "Min kotom" na krmi covek bi mogao prilicno da se navoza u malom deplasmancu kakav je HMD19.Baterijske banke za teske uslove eksplatacije jesu za nase pojmove skupe a i nepotrebne u ovom slucaju.

Odmah bih kupio taj LiFePo4 akumulator za 400€ kad bih znao gde.