88A slobodno koristis za govornu komunikaciju, 88B je rezervisan za AIS. Sirina opsega za prenos podataka je svega par KHz.
Ako imas risiver, svakako nista neces emitovati na AIS1 i AIS2 kanalima, pa nema brige.
Oboriv dokaz, valjda je to ustaljena praksa da se u pravu tako kaze. Ja sam isto pitao, rekli su mi da tako mora. Neko logicko razmisljanje je valjda da ne postoji a priori neoboriv dokaz.
AIS generalno "vuce" podatke o poziciji se eksternih senzora, kao sto su GPS prijemnik (ugradjen vec u class A uredjaje). Pretpostavljam da te interesuje heading i rate of turn ako pitas ovako nesto? tu ide ili 2 GPS antene, ali ne u AIS transponder direktno, vec u neki racunar koji ce da tera program koji izracunava te parametre, pa ih kasnije mozes kombinovati sa AISom, ili dGPS kompas sa slicnom namenom. Podesavanja u samom AIS transponderu omogucavaju da uneses 2 GPS pozicije, ali nece on racunati Heading ili RoT. Ideja o postavljanju i vezivanju 2 antene na AIS jeste bas zbog velikih brodova da moze da se ocitava pozicija pramca i krme. Za male nauticke brodove to nema primenu, ako mene pitas. Mi smo na brod od 27m stavili 1 GPS antenu, ali imamo i dGPS kompas za Heading i RoT.