Serbone, pokušaću da odgovorim na pitanja.
Prvo, čamac se registruje zajedno sa motorom u kapetaniji koja je nadležna na teritoriji opštine u kojoj vlasnik živi ili opštine u kojoj vlasnik drži čamac veći deo godine. Ja, na primer, živim u Batajnici (opština Zemun, Kapetanija Beograd), a čamac sam registrovao u Novom Sadu (čamac je u Starom Slankamenu).
Zato je potrebno prvo da izaberete najbližu nadležu kapetaniju. Koliko znam, postoje kapetanije u sledećim mestima:
Bezdan
Apatin
Bačka Palanka
Novi Sad
Beograd
Pančevo
Smederevo
Veliko Gradište
Kladovo
Prahovo
Sremska Mitrovica
Senta
Titel
Namerno ih nisam sortirao po azbučnom redu nego onako kako su složene na sajtu PlovPuta, redosledom koji je odredjen tokovima reka.
Kad izaberete kapetaniju, onda morate doneti odluku šta registrujete.
Obzirom da je motor od 75KS bio prijavljen, ne vidim da će biti problema. Radi se samo nova registracija. To što je bio prekid u registraciji nema nikakvog značaja. Vi ste sada kupili čamac i kao novi vlasnik, uz račun o kupovini dokazujete da ste vlasnik i od kada. Čamac se registruje za naredni period kerišćenja, a ne za vreme koje je prošlo.
Neće biti ni problema da registrujete ovaj manji motor ali pitam se da li je to nužno?
Računom o kupovini uvek možete da dokažete da je motor vaš i da ste ga postavili samo radi probe, ispitivanja ili kao pomoćni (trebalo bi da ta priča prodje).
Ako, pak, želite da umesto velikog registrujete čamac sa malim motorom, tada imate postupak brisanja velikog motora iz plovidbene i upis malog motora, a to sam opisao u tekstu ranije.
Dakle, svaki vlasnik mora sam da odluči šta želi i koliko je spreman da plati.