Autor Tema: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor  (Pročitano 89985 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #45 poslato: 31, 01, 2013, 23:57:57 posle podne »
Frekventni regulator (mikro kontroler, mikroverter ...... ima nekoliko naziva) sluzi kao upravljacka kutija koja algoritmima uravlja radom motora.
Njim mozes da regulises, vreme pokretanja motora od nulte tacke do optimalne brzine, abrzina trofaznih motora zavisi od frekvence faznog posmaka medju fazama i ide od 0 do 150Hz za normalan rad motora, bez veceg grejanja, i pri tom mozes da zadas obrtni moment kojim zelis da motor krene, radi i dostigne maksimalnu brzinu.
Takodje mozes da ga povezes da menjas smer okretanja motora jer trofazni motori menjaju smer zamenom mesta dve faze. Nema dodatnih releja, prekidaca, zica ..... i ostale pratece opreme sto jednosmerni motori imaju.

A tvoj motor pd 100ks ima 75kW a to bi bilo ekvivalentno elektromotoru od 25kW.

jel ima taj uredjaj rucku bre ? tesko cu ga ja voziri sa excell tabelom  kazna

Ugradiš joystic.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #46 poslato: 01, 02, 2013, 00:00:34 pre podne »
A na joystic možeš i kormilo da ubaciš pa da ručicom kontrolišeš brzinu i smer.
stri

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3022
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #47 poslato: 01, 02, 2013, 00:01:03 pre podne »
Zavisi koji bi generator mogao da ubaciš. Ako bi to bio od 50 kw, mogao bi motor od 40 kw a to je kao da sad imaš motor od 160 hp. A da li bi išao brže, zavisi od korita.
Ovde ne govorimo o prepravkama postojećih kombinacija već ugradnji novog sistema u poređenju sa potrošnjom sadašnjeg motora, plus višak struje za druge potrošače.
U tvojoj kombinaciji za istu potrošnju goriva bi imao duplo jači motor i još 10 kw viška.

A u slučaju prodora vode ubijem i sebe i sve u krugu od par stotima metara koji su u vodi ili na metalnim brodovima, usput napravim i pomor ribe jh jh jh

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #48 poslato: 01, 02, 2013, 00:05:09 pre podne »
Ni TITANIK nije izvršio pomor brodolomnika i ribe iako je generator radio sve do potonuća.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 327
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #49 poslato: 01, 02, 2013, 12:04:02 posle podne »
Na slici dole se nalazi kriva koja opisuje rad DMB-450 motora.

Na oko 2000 obrtaja (što pretstavlja neku solidnu krstareću brzinu) daje moment sile od oko 27 Nm i razvija snagu od oko 5 kW. Uz potrošnju goriva od cirka 240 grama / kWh što izađe oko 1,2 litara na sat.

Dajte mi opis odgovarajućeg pogona tipa elektro motor - agregat sa proračunom potrošnje goriva u istom ili sličnom režimu rada (broj obrta i moment sile) pa da uporedimo.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #50 poslato: 01, 02, 2013, 12:08:48 posle podne »
Ok Vlajko, ako tako razmisljas.
Nemam ni vremena ni potrebe da dokazujem koja je to kombinacija koja bi bila isplativija od te tvoje za iste performanse, a veruj mi ima je.
Naravno zanemaricemo buku, vibracije, ulje, filtere, kopchu, majstore, rez delove ...... ma, mnogo toga.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 327
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #51 poslato: 01, 02, 2013, 12:38:52 posle podne »
Slušaj ... ko ustvrdi da od jednog kW dobije tri ima itekako puno da dokazuje.

A ni ja nemam vremena da dokazujem da je to po definiciji perpetum mobile pa eto vidiš postavio sam pitanje a ponudiću ti i deo objašnjenja.

Razlika između elektro i SUS motora motora definitivno postoji i ključ odgovora na pitanje zašto je elektro motor bolji upravo leži u poređenju momenta sile i to pogotovu na malom broju obrtaja. Prema tome, vadi karakteristike elektro motora i objasni ovde konkretno (što kaže Dule "argumentovano") gde su te prednosti. Uostalom, ti si taj koji je i otvorio ovu temu kako bi pokazao isplativost prelaska na elektro pogon. Sad pokaži.

I nemoj da se brukate više sa pričom da agregat od 5 kW može da pogoni brod kao SUS od 50 HP.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #52 poslato: 01, 02, 2013, 13:08:50 posle podne »
Vlajko, nemam nameru da bilo koga omalovazavam ili pobijam necija shvatanja.
Zao mi je sto nemam dovoljno vremena da trazim dijagrame elektromotora a i nisu parametri tih tabela kao za motore koji se upotrebljavaju na prevoznim sredstvima.
Ni jedan opis elektro motora ne pokazuje vrednost obrtnog momenta za odredjeni broj obrtaja kao sto je slucaj za SUS motore.
Ja (pa i Dule) neke stvari pricamo iz iskustva.
Video si one klipove na YT koje sam postavio sa motorom koji sam preradio na elektro pogon. Tu su ubacena dva elektromotora od 250W i gurali su camac bolje nego jedan Tomos 4. Nemam dijagrame za te motore a za T4, verovatno ima negde na net-u.
Niko ne dokazuje i ne tvrdi da se od 1kW moze dobiti 3kW. Pa nismo toliko nepismeni. Ali je praksa pokazala da obrtni moment ima veci uticaj na efikasnos krajnjeg ishoda, a to je da "pogura" camac, nego sama snaga motora.
Laksi start, meksa voznja, lakse komandovanje, manje popravki........ sve je to razlog za polemiku, da li je vreme ili da li je isplativije preci na elektropogon.
Osnovna srz ove polemike je da se polako sticu uslovi da se ekonomski isplati, da ne pominjem druge prednosti prelaska na ekoloski pogon plovila.
Korisnici camaca na jezerima gde je zabranjena upotreba SUS motora su primorani zakonom da predju na elektropogon. Mnogi nisu zeleli i nisu verovali u isplativost, a pitaj ih danas da li bi se vratili na SUS motore.
Na rekama je drugi slucaj, a i nije uvek isplativo, slazem se. Siklja na elektropogon je mozda bez veze i opravdanosti, ali camac sa kabinom koji plovi vise dana  u jednoj turi, sigurno ima veci komfor i manje muke, cak sta vise lepsi, bogatiji odmor od onih koji koriste SUS motor.

P.S.
I nisam ja pokrenuo ovu temu vec Kapetan. Ja sam je samo obnovio.

Pozdrav, i bez ljutnje, molim. 114

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #53 poslato: 01, 02, 2013, 13:20:51 posle podne »
2. Specifikacije pogona

Dimenzije   220 x 120 x 250 mm
Težina   9.66kg
Napajanje   Trofazno 380V~, 50/60Hz
Brzina   100-5000 ob/min
Rezolucija komande brzine   5 ob/min
Tolerancija regulacije brzine   
1)   Za brzine do 1000 ob/min tolerancija ±50 ob/min
2)   Za brzine preko 1000 ob/min tolerancija ±5% reference
Tip upravljanja brzinom   
Bezsenzorski algoritam zasnovan na merenju struje jednosmernog međukola
Nominalna snaga   500W
Nominalna brzina   1500 ob/min
Nominalni momenat   5,18Nm
Displej   
1)   Četiri sedmosegmentna LED displeja sa decimalnom
tačkom
2)   MiniDrive Windows aplikacija za PocketPC
Domet IR komunikacije   1,5m
Radni opseg temperature   Od -20° do +40°C


Evo nasao sam jedan opis parametara motora od 500W.
Ako vidis on ima nominalni moment 5,18Nm a tvoj motor od 5kW ima moment 27 Nm. Sto znaci da bi ovakav motor od 5kW trebalo da ima deset puta veci moment a to je 51,8 Nm, sto je skoro duplo vise nego tvoj motor.
Tu lezi nas izraz da je ovaj motor duplo jaci. Nije duplo jaci ali daje duplo vecu silu u obrtnom momentu pri manjoj brzini nego tvoj. Eto tu lezi pogresna slika i sva polemika oko toga koji je motor "jaci".

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 327
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #54 poslato: 01, 02, 2013, 13:26:32 posle podne »
Ni jedan opis elektro motora ne pokazuje vrednost obrtnog momenta za odredjeni broj obrtaja kao sto je slucaj za SUS motore.

To je zato što elektro motor drugačije radi. Elektro motora ima raznih i karakteristike su im drastično različite ali jedno pravilo važi kod svih - moment sile je srazmeran struji koju elektro motor vuče. Ako SUS preopteretiš na malom broju obrtaja on će jednostavno da se ugasi. Ako preopteretiš elektro motor on će samo da sisne malo više struje i da digne broj obrtaja.

Neki tipovi elektro motora čak imaju maksimalni momenat u stanju mirovanja ( broj obrtaja 0 ).

Prednost elektro motora je u tome što imaju veliki moment na bilo kom broju obrtaja a ne kao SUS samo u jednom relativno uskom opsegu. Zato su sva vozila na elektro pogon daleko "startnija" nego vozila sa SUS motorom. Tu leži glavna prednost elektro pogona - kada se vozi na malom broju obrtaja ili kada se on često menja. Tu je efikasnost elektro motora daleko veća nego kod SUS motora. Zato i smatrate da su elektro motori tri puta "jači" od SUS motora - jesu, ali samo u tom režimu rada.

Sa druge strane, u stacionarnom režimu rada koji više odgovara SUS-u, a koji je opisan u jednom od prethodnih postova (DMB - 2200 rpm - 27 Nm) elektro pogon tipa agregat + elektro motor nema tu prednost i trošiće više goriva nego DMB.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #55 poslato: 01, 02, 2013, 13:38:26 posle podne »
nista vise ne razumem  no125

na dosta stranih sajtova se pominje taj odnos x3 ...

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #56 poslato: 01, 02, 2013, 13:51:57 posle podne »
...............

Sa druge strane, u stacionarnom režimu rada koji više odgovara SUS-u, a koji je opisan u jednom od prethodnih postova (DMB - 2200 rpm - 27 Nm) elektro pogon tipa agregat + elektro motor nema tu prednost i trošiće više goriva nego DMB.

Mozda hoce trositi vise nego DMB, ali ce proizvoditi manje buke, pokretati elektromotor koji ce dati veci obrtni moment, dati struje dovoljno za druge potrosace koji cine boravak na ladji komfornijim.

Ma majku mu, nije sve idealno. Sve ima svojih mana i dobrih osobina. Na svakom je da sam odluci koju opciju zeli a ne da uporno tvrdite da ova kombinacija nicem ne valja.

Takvu konstataciju bih mozda mogli da damo Dule i ja, jer smo mi jedini bar nesto pokusali i isprobali. A koliko vidim obojica imamo dobro iskustvo. Agregat + regulator + motor je kombinacija koja nam daje dosta komfora i plovidbu cini u najmanju ruku "carobnom". Evo Dule planira ponovo da predje na elektro pogon upravo sa ovom kombinacijom i verujem da se vise nikada nece vratiti na klasican pogon. Ni ja ne odustajem od ovog sistema pogona. Sigurno u skorije vreme prelazim na elektropogon.
Da ne govorim o manjoj registraciji koja ce kroz nekoliko godina da potpuno isplati ulozeno pa i da nema drugih usteda.

Van mreže zorter

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 5202
  • Pol: Muškarac
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #57 poslato: 01, 02, 2013, 14:00:42 posle podne »
nista vise ne razumem  no125

na dosta stranih sajtova se pominje taj odnos x3 ...

Kapetane, koliko sam ja video elektro pogon se meri potisnom silom a ne snagom motora i to izrazenom u lbs.
Nisam pronasao da i jedan SUS motor izrazava potisnu silu, pa nisam mogao uporediti vrednosti i ne mogu reci sta tacno govori taj podatak.

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 327
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #58 poslato: 01, 02, 2013, 14:21:40 posle podne »
Zorter,
Uz dužno poštovanje ali ...

Ako vidis on ima nominalni moment 5,18Nm  ... Sto znaci da bi ovakav motor od 5kW trebalo da ima deset puta veci moment a to je 51,8 Nm.

To jednostavno uopšte ne mora da bude tako.

Tu lezi nas izraz da je ovaj motor duplo jaci. Nije duplo jaci ali daje duplo vecu silu u obrtnom momentu pri manjoj brzini nego tvoj. Eto tu lezi pogresna slika i sva polemika oko toga koji je motor "jaci".

Na malom broju obrtaja elektro motor ima i do deset puta veći moment nego SUS motor.

To što ste vas dvojica probali i svidelo vam se ne znači da razumete šta je to što ste probali i da li ste možda mogli bolje da isprojektujete ceo sistem. Naprotiv, čini mi se da nemate suštinsko poznavanje stvari kako to funkcioniše.

Da se razumemo - ja se slažem da je elektro pogon bolji u nekim situacijama ali se ne slažem sa vašim argumentima. A bogami ni sa željama ... staviti trofaznu struju na čamac nikada ne bi bio moj izbor.

Što se za one igračke kao parametar daje potisna sila je upravo zato da ne bi mogao da porediš sa nekim klasičnim pogonom. Pa sve i da hoćeš, ne može. Da bi potisak uopšte mogao da pretvoriš u snagu, moraš znati kojom ti se brzinom kretao čamac kada je guran sa tim potiskom. A to ne znaš dok ne kupiš ...

Van mreže ladjaVlajko

  • Administrator
  • Rečni Drekavac
  • *****
  • Poruke: 327
  • Pol: Muškarac
  • Veličina: 23cm
Odg: Linije Isplativosti za prelazak na generator/elektromotor
« Odgovor #59 poslato: 01, 02, 2013, 15:07:02 posle podne »
Nisam pronasao da i jedan SUS motor izrazava potisnu silu, pa nisam mogao uporediti vrednosti i ne mogu reci sta tacno govori taj podatak.

Ja se izvinjavam ali moram i ovaj biser da prokomentarišem ...

Potisna sila je karakteristika pogonskog sistema. Pogonski sistem je sve od motora, kopče, osovine ... do elise.  Uključiš motor i meriš silu kojom elisa gura brod napred.

Pa kako misliš da nađeš podatak o potisnoj sili samo za motor, molim te ?