Vlajko, nemam nameru da bilo koga omalovazavam ili pobijam necija shvatanja.
Zao mi je sto nemam dovoljno vremena da trazim dijagrame elektromotora a i nisu parametri tih tabela kao za motore koji se upotrebljavaju na prevoznim sredstvima.
Ni jedan opis elektro motora ne pokazuje vrednost obrtnog momenta za odredjeni broj obrtaja kao sto je slucaj za SUS motore.
Ja (pa i Dule) neke stvari pricamo iz iskustva.
Video si one klipove na YT koje sam postavio sa motorom koji sam preradio na elektro pogon. Tu su ubacena dva elektromotora od 250W i gurali su camac bolje nego jedan Tomos 4. Nemam dijagrame za te motore a za T4, verovatno ima negde na net-u.
Niko ne dokazuje i ne tvrdi da se od 1kW moze dobiti 3kW. Pa nismo toliko nepismeni. Ali je praksa pokazala da obrtni moment ima veci uticaj na efikasnos krajnjeg ishoda, a to je da "pogura" camac, nego sama snaga motora.
Laksi start, meksa voznja, lakse komandovanje, manje popravki........ sve je to razlog za polemiku, da li je vreme ili da li je isplativije preci na elektropogon.
Osnovna srz ove polemike je da se polako sticu uslovi da se ekonomski isplati, da ne pominjem druge prednosti prelaska na ekoloski pogon plovila.
Korisnici camaca na jezerima gde je zabranjena upotreba SUS motora su primorani zakonom da predju na elektropogon. Mnogi nisu zeleli i nisu verovali u isplativost, a pitaj ih danas da li bi se vratili na SUS motore.
Na rekama je drugi slucaj, a i nije uvek isplativo, slazem se. Siklja na elektropogon je mozda bez veze i opravdanosti, ali camac sa kabinom koji plovi vise dana u jednoj turi, sigurno ima veci komfor i manje muke, cak sta vise lepsi, bogatiji odmor od onih koji koriste SUS motor.
P.S.
I nisam ja pokrenuo ovu temu vec Kapetan. Ja sam je samo obnovio.
Pozdrav, i bez ljutnje, molim.