E, ovako treba... > Tehnike i saveti...

Kako odrediti jačinu motora dovoljnu za brod?

(1/12) > >>

skipper:
Kako odrediti jačinu motora dovoljnu za brod?

saveti o jačini motora koja je dovoljna za brod.

Ja bih probao dati jedan odgovor, a voleo bih da čijem i ostale.


DEPLASMANAC - zbog režima plovnosti podnose čak i preko 100 kg sopstvene težine( broda ) po 1 KS, jer po pravilu plove brzinom 7-8 desetina svoje dužine. Povećanje broja konja im ništa ne znače jer tope krmu, dižu pramac te im kretanje prelazi iz horizontalnog u vertikalni.

POLUDEPLASMANAC - zbog režima plovnosti, na račun stabilisanja krme, bilo dodatnim spojlerima, platformama, bilo zbog širenja krmenog dela dna i zrcala traže 1 KS na 20 - 50 kg sopstvene težine. Ovo zavisi najviše od mogučnosti kupca. Traže ovako veliku snagu jer bez obzira na zadnje spojlere ne glisiraju već silom probijaju vodu, tako da kad ih gledamo s boka vidimo ih vrlo duboko uronjene u vodi, uz to im je takva snaga potrebna zbog guranja ogromne količine vode ispred sebe.

GLISER -  maximalno 20 kg po 1 KS s tim da je to jako loš rezultat, uz savršeno (skoro) dno će teško izglisirat i malu brzinu postizati. Moderni gliseri imaju čak odnos 2 kg na 1 ks.

JEDRLICE, JEDRENJACI - zbog opcije jedara znaju imati i po 500 kg po 1 ks.

marke:

--- Citat: skipper  02, 05, 2009, 23:56:47 posle podne ---


DEPLASMANAC - zbog režima plovnosti podnose čak i preko 100 kg sopstvene težine( broda ) po 1 KS, jer po pravilu plove brzinom 7-8 desetina svoje dužine. Povećanje broja konja im ništa ne znače jer tope krmu, dižu pramac te im kretanje prelazi iz horizontalnog u vertikalni.

Malo mi nejasna ova brzina ako je camac od 7m dali to znaci da mu je max brzina 5.6Km/h?  Malo nelogicno zar ne?b :unsure:
--- Kraj citata ---

marke:
Postoji hidrodinamicki otpor vode koji raste sa brzinom kretanja tela kroz vodu.


Klasican tabanas pruza neznatan otpor pri par kilometara na cas a sa svakim kilometrom potrebna snaga raste i posle 12km/h treba duplo snage za svaki kilometar vise. Dalje ne vredi dodavati snagu vec menjati oblik camca. Sto je camac uzi a duzi bolje probija vodu i moze brze da ide. Dodavanje snage ne vredi puno.


Gliseri i postoje da bi savladali tu prepreku i napravljeni su da pruzaju veliki otpor kroz vodu koji pretvaraju u uzgonsku silu i podignu gliser iznad vode da kliza po povrsini.

mossi:
Sve tabele potrošnje GpM (Galona po Milji), pokazuju da potrošnja drastično RASTE kako brzina čamca ide ka momentu izglisiravanja! Da bi nakon toga, solidno pala i onda linearno išla do svog maksimuma na maksimalnom broju obrtaja. GpM je ubedljivo najpovoljniji upravo u LER BRZINI! Tada 4T motor troši kao upaljač.

sale.m79:
ni meni nije jasno a zelim da znam deplasmansko korito vodena linija12m sirina4m
molim Skipera da odredi snagu i brzinu

Navigacija

[0] Indeks poruka

[#] Sledeća strana

Idi na punu verziju