Tako je, ja sam stelovao moj karburator i nastelovao ga perfektno. Imao sam iste te probleme koje i Dejan navodi, sa ler gasom i nemirnim radom, pa cak i gasenjem kad se cuje nesto kao blaga detonacija, nakon cega se uz nju i ugasi. Nisam procitao da li je motor sa dva, ili tri cilindra, moja je bila 20hp sa dva cilindra i dva karburatora.
Sto se tice safe mode-a, tj ogranicenja obrtaja na 1200rpm koliko god davao gasa, moze da bude vise stvari. Meni je ulazio u safe mode ako ulje dodje na minimum, a to je sigurno jos jedno 4dl ulja u rezervoaru. Cim dolijem, safe mode se iskljuci. Moze da bude i da se pregreva, za sta moze da postoji vise uzroka(los impeler, zacepljeni kanali u motoru, termostat..)
Cisto da pomenem, i ja sam bio u dilemi da li da nosim kod nekoga da mi uklone autolube jer sam na par mesta procitao to sto pominjete, da im to navodno otkazuje. Mislim da je to mit koji je zaziveo na forumima, i da nije mnogo istinit jer nisu svi motori isto potroseni, i od toga sam, na srecu odustao.
Sve sto treba da uradite je da pratite nivo ulja posle svake duze plovidbe. Ako ga trosi, sve je u redu, druga stvar je taj safe mode, koji prati vise parametara i sigurno nece dozvoliti da vam se dotok ulja zaustavi, a da vi plovite punim gasom bez ikakvih simptoma...
Da se vratim na temu, i pokusam da pomognem.
Sto kaze Drivee, stelovao sam Yamahu nakon mnogo odgledanih klipova na youtube-u da bih saznao sve o tim karburatorima.
Ovaj klip mi je najvise pomogao na osnovu objasnjenja, od 7:10 minuta:
https://youtu.be/NnotQmnKxKM?t=430Nakon toga, motor i dalje nije radio perfektno, i onda vrlo malo moras da ga dostelujes. To znaci da, dodatno za 1/8 kruga, odvrces/zavrces jedan po jedan od tih srafova sa oprugom, dok ne dobijes ujednacen rad motora bez tih detonacija. Oni sluze za stelovanje smese, a na kraju imas jedan glavni sraf koji gura polugu koja povezuje oba(ili tri) karburatora, i odvrtanjem ili zavratnjem njega, dobijas pojacan ili smanjen ler gas.
Ako si vican sa alatom, i bar malo se razumes u motore, mislim da to mozes sam da ustelujes da radi vrlo dobro. Savetujem da pogledas ipak ceo video, da bi shvatio kako ovi karburatori funkcionisu, i sta cemu sluzi, kako ujednaciti oba(ili tri) karburatora sa polugom koja ih povezuje da bi leptiri bili podjednako otvoreni itd.
Mislim da se vredi potruditi jer je moj motor posle toga, radio dve godine i skoro 150h bez ijednog problema, i bio je izuzetno ekonomican, sto nijedan majstor ne bi ni u ludilu izjavio :)
Ako si siguran da se motor ne pregreva i nema problem sa hladjenjem, onda mislim da postoji neka veza sa tim sto je autolube uklonjen, i da neka procedura verovatno nije ispostovana.
Srecno