Autor Tema: Kort nozzle  (Pročitano 44830 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže tule

  • Oficir sa Malih Voda
  • ****
  • Poruke: 161
  • www.mojaladja.com
Odg: Kort nozzle
« Odgovor #60 poslato: 06, 05, 2013, 22:48:19 posle podne »
Pohvale za trud,

ipak jedno pitanje, stitnik za elisu ili Kortova dizna?
mislim u kontekstu diskusije na pocetnim stranama

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Kort nozzle
« Odgovor #61 poslato: 07, 05, 2013, 00:54:16 pre podne »
Nije Kortova brizgaljka, stitnik za elisu sa konusom unazad.

Proba je uspesno prosla .
Poboljsanja su u upravljivosti a potrosnja je ostala ista ili neznatno manja.
Sto se tice brzine za sada neznam da li  ima poboljsanja jer je Dunav bio dosta brzi nego uobicajeno.

Uglavnom sam zadovoljan sa stitnikom za elisu
« Poslednja izmena: 03, 07, 2013, 19:26:29 posle podne Mezija »

Van mreže Zakeralo

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 102
  • www.mojaladja.com
Odg: Kort nozzle
« Odgovor #62 poslato: 04, 02, 2014, 18:49:04 posle podne »
Pozdrav Svima,

Ja se retko mesam u diskusije i kao sto mi nick kaze, mesam se bas kada nesto mnooogo nije u redu.

Ajde malo teorije.

Sapnica ili nozzle (na engleskom) je prsten oko propelera. Moze biti pokretan i fiksan. Sapnica se ugradjuje u brodove kojima je potreban ogroman potisak, a imaju zahtev za malim gazom.
Naime, obican propeler ima krila koja se pri vrhu zavrsavaju u "spic". To je da bi se smanjilo prestrujavanje vode iz zone visokog pritiska, koja se nalazi sa krmene strane krila, ka zoni sa nizim pritiskom, koja se nalazi na pramcanoj strani proprlera. Ova pojava se manifestuje odvajanjem vrtloga na vrhu propelera (tip vortex). Ovo se jasno moze videti na slici 1. Ova pojava nema nikakve veze sa kavitacijom, vec je jednostavno posledica rasporeda pritisaka na krilu propelera.
Propeleri koji se ugradjuju u sapnice su drugacijeg oblika od obicnog propelera ovo se vidi na slikama 2 i 3. Ukoliko bi ovaj propeler bio ugradjen bez sapnice gubici na vrhu propelera bi bili ogromni, ali sapnica sprecava prestrujavanje i omogucava ovakvom propeleru efikasan rad. Propeler od 1500mm precnika ide u sapnicu od 1505-1507mm unutrasnjeg precnika. Ako uporedite propeler u sapnici sa obicnim ,shvaticete da propeler u sapnici moze da se posmatra kao deo nekog mnogo veceg propelera. Jos moram da dodam da efektivni precnik propelera koji je u sapnici je mnogo veci od obicnog pa samim tim i potisak propelera u sapnici je mnogo veci. Zato se ove instalacije mogu videti na guracima i brodovima kojima treba veliki potisak na propeleru.

Sto se tice sapnica, postoje dva tipa, a razlikuju se po profilu sapnice. Poprecni presek sapnice je hidro(aero) profil, i moze da bude ubrzavajuci i usporavajuci. Spram brzine objekta na koji se ugradjuje bira se i sapnica, recimo recne samohodtke imaju brzinu od oko 22km/h a velika vecina ima sapnicu, dok lucki remorkeri imaju maksimalnu brzinu od 13km/h ali radna brzina im je svega par km/h pa opet imaju sapnice. Ali da vas ne davim sa tim detaljima, mislim da ste shvatili sustinu sapnice. Tako da to sto je ugradjujete na vanbrodske motore a zadrzavate stare propelere i nema mnogo smisla osim mozda usmerenog potiska. Ako kupite veci propeler i skratite ga pa njega stavite u sapnicu to ce imati efekta ali motor nece imati dovoljno momenta(ovo je samo moj osecaj nisam probao) i mislim da ce biti preopterecen.

Ovakva montaza sapnice samo omogucava granama da se zaglave u nju i prouzrukuju lomljenje, u najboljem slucaju stifta.

Nadam se da sam bio od koristi.

Pozdrav


Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kort nozzle
« Odgovor #63 poslato: 04, 02, 2014, 19:04:17 posle podne »
svaka cast  thumbup ne bei smetalo da se cesce ukljucujes u diskusiju

Ovakva montaza sapnice samo omogucava granama da se zaglave u nju i prouzrukuju lomljenje, u najboljem slucaju stifta.

to je jedan od razloga mog odustajanja od experimentisanja...

Van mreže Mezija

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 416
  • Pol: Muškarac
Odg: Kort nozzle
« Odgovor #64 poslato: 04, 02, 2014, 19:12:00 posle podne »
svaka cast  thumbup ne bei smetalo da se cesce ukljucujes u diskusiju

Ovakva montaza sapnice samo omogucava granama da se zaglave u nju i prouzrukuju lomljenje, u najboljem slucaju stifta.

to je jedan od razloga mog odustajanja od experimentisanja...

Nisam imao problema sa zaglavljivanjem grana ali ipak malo brze ide camac bez ovog stitnika koji sam napravio, upravljivost je dosta bolja na malim brzinama.
Verovatno los izbor propelera .