Pa moze i tako da se kaze. Inace efikasna je samo na malim brzinama jer stvara veliki otpor, pa je na vecim brzinama skuplja dara nego mera.
Ja bih rekao da je ovo princip klasicne jet turbine. Zapravo se radi o jednacini kontinuiteta. Ako pogledate poprecni presek (A), unutrasnji precnik prstena se smanjuje do elise, a od elise je konstantan.
Jednacina kontinuiteta za nestisljiv fluid kaze V*A=const.
Recimo da je ulazna brzina u prsten V1, brzina neposredno ispred propelera V2, a iza propelera V3. Brzina plovila je naravno jednaka brzini ulaza u prsten.
Posto je V1*A1=V2*A2, brzina ispred propelera V2 je veca od brzine V1 u odnosu A1/A2.
Zbog toga ce izlazna brzina elise V3 biti veca, nego u slucaju da je elisa ubrzava od vrednosti V1.
I sada posto je sila = protok * promena brzine, dobijamo da je u ovom slucaju
sila = gustina * V2*A2 (V3-V1)
Ako posmatramo standardnu elisu bez prstena V2=V1, pa je i V3 u ovom slucaju manja, sto znaci da je i sila manja, manja sila znaci manja snaga, manji stepen korisnosti.
Ovo nije problem da se isprojektuje, samo ne znam ko ce to da napravi.