U tekstu koji sam napisao, a nalazi se na datom linku na dnu posta, dok ga Kapetan ne digne na forum, objasnjeni su osnovni principi proracuna elise i motora u zavisnosti od postojeceg tipa plovila. Takodje su objasnjene i osnovne karakteristike plovila, elise i motora.
Ako pokusate da shvatite ove osnovne fizicke zavisnosti, bice vam jasno zasto promena samog propelera na fabrickom motoru uglavnom nema nekog posebnog smisla. Shvaticete da u koraku elise nema niceg magicnog i da vas nigde ne ceka savrsena/bolja elisa. Shvaticete da su sve te velicine ogranicene samo karakteristikama plovila. Ipak promena i izbor elise na postojecem camcu i motoru moze imati smisla. Ako vas motor ima visak ili manjak snage nego sto je potrebno, onda promenom elise mozete poboljsati trenutne performanse.
Ako nista drugo, fizicki cete shvatiti pojmove tipa brzinska, teretna, korak, dijametar, snaga, moment... kojima se nasi nauticari tako olako frljaju, a prilikom neke buduce nabavke motora za vase plovilo tacno cete znati sta vam treba.
Pozdrav,
http://www.mediafire.com/?ddp5cdm4pccec4k PS. Kapetane podigni ovj fajl u temu, ja ne mogu jer ima 212KB.