Samo da dodam da pogon slican ovom, ali brendiran, kosta oko 7000$.
@Vuk
Pristup ti je pogresan, elisa se bira na osnovu camca za odgovarajuci motor, ali prvenstveno na osnovu plovnih karakteristika camca i zeljene brzine, pa se to onda kombinuje sa redukcijom za odredjeni motor. Ako tako ne radis tumaraces kao slepac u mraku, dok ne ubodes neku prihvatljivu kombinaciju, ali ona sigurno nece biti idealna, osim ako imas mnooogo srece pa ubodes.
Upravo je u tome stos sa elektromotorima, bira se optimalna elisa, ali prema camcu i motoru, a zbog malog broja obrtaja motora (2200-2700) redukcija se ne preporucuje. I tu je velika prednost elektromotora, jer SUS na 5000 obrtaja koji daje istu snagu kao EM, ima duplo manji moment pa ne moze da vrti elisu, zato se uvodi redukcija.
Fabricki vanbrodski motor vec ima definisanu redukciju, koja ti samo stvara probleme. Zbog toga Dule i Nikola ne mogu da postignu vecu brzinu, jer im se ionako mali broj obrtaja dodatno redukuje, pa je potrebna elisa mnogo velikog precnika koju ne mogu montiraju. Ovo je pretpostavka, jer zbog zakrcenja mostova nisam mogao da vidim sta su uradili.
Takodje, fabricki vanbrodski motor ima neki pretpostavljeni deplasman camca koji ce terati, pa je na osnovu toga instalirana elisa, sto se verovatno ne gadja sa realnim potrebama camca. Ako se optimizuje elisa, i vanbrodski motor od 10HP ce terati ovaj camac istom brzinom na maksimalnom gasu, ali zbog mnogo veceg pada momenta na manjem broju obrtaja ce biti prakticno neupotrebljiv. To znaci da nam je na manjem gasu potreban SUS vece snage (~20HP) da bi mogli da ubrzamo za neko normalno vreme. Na to se misli, kada se pominje onaj magicni odnos snage SUS-a i EM od 1:3.