Potrosih juce sate "stelujuci" korito, odusevljavajuci se koliko sam uspeo da smanjim otpore,
sve dok ga nisam propustio kroz Michlet i to za brzine do 30 kts. Tek tada sam shvatio da sam
sve vreme pretvarao korito iz poludeplasmanskog u deplasmansko. Jesu otpori bili mali, ali
Delftship mi je prikazivao samo do brzine od 6 kts, bez obzira sta ja trazio. Tek u michletu sam
primetio da sa vecim brzinama otpori raaaaaaastu nenormalno.
Nista, danas iz pocetka. Od standardnog gliserskog "V" korita napravio sam dvostruko "V" i dodao
mu knik. Prpustio kroz Michlet, povadio i preracunao podatke u Excelu i mislim da je to jedno sasvim
O.K. korito. Usput, ahh, nisam primetio da je korito od koga sam poceo duze od planiranih 5m, ima 5,87.
Skratim ga na 5 i sve upropastim, te se setim da u principu veca duzina na vodenoj liniji pogoduje
smanjenju otpora. Predpostavljam da je u stvari bitan odnos duzina/sirina, kao vitkost kod avionskog
krila. Dakle ostade 5.87; 8 000din godisnje takse vise, ali, necu da kratim, jer od sirine od 2m ne odustajem
ni pod tackom razno. Tako da, eto dobih i skoro taj metar manjka :)
Evo slike korta (deplasman je 0.93 pri gazu od 22cm)
A evo i sta kaze michlet (ovog puta brojcani podaci, plus preracunate brzine u km/h i snaga motora do 30kts:
Dakle, sta vi mislite o ovom koritu?