Mislim na ovo,razmislite malo kako ovo gura vodu,prvo se ce vodu i onda voda kao da udara u zid.
sa spicom samim razgrce vodu sto je normalno,ali onda onaj deo gde prelazi u blaze v korito,tu voda udara kao luda i dosta gura vodu.
Citirao sam Goria,jer je on jedini primetio taj oblik V dijedra,koji se u literaturi zove ispupceni(konveksan) oblik forme trupa,i sto je interesantno karakteristicno je za glisere,jer razbija vodu i potpomaze koritu da lakse izadje na talase,dobro drzi kurs pri vecim brzinama,pri izradi trupa tabla se lako deformise jer nema dvojnih krivina(savijanje u jednoj dimenziji)pa je naslo primenu materijala u obliku ploca(ne mora se naknadno deformisati)
Za brod koji plovi u deplasmanskom rezimu,je povoljniji upupceni(konkavan) oblik V dijedra pramcanog dela trupa,jer omogucava bolje opstrujavanje vode oko trupa,stvara manji otpor jer sece poprecno po kobilici vodu i razdvaja pod dno stvarajuci manji pramcani talas,ali je mnogo teze za izradu.
Nisam ovo napisao da bih kritikovao proizvodjaca,jer se kod nas vecina brodica tako pravi,ali na primer pogledajte sve velike brodove koje prave brodogradilista,svi imaju konkavnu formu prmcanog dela trupa,a najjasniji primer je Americki nosac aviona,koji ste svi videli na "Discovery" kanalu.
Na nasem forumu sam takvu formu video jedino na brodicu"Gruja" i cini mi se da ima "Hogar",mozda ima jos neki ,ali to je uronjeni deo trupa i ne vidi se najbolje kada je camac porinut.Zaboravio sam,i pasare imaju konkavan oblik pramcanog dela trupa.