e sad prosecan majstor izbaci do 20 brodova godisnje neka mu je zarada oko 1000-2000 evra po brodu ...
E sad, to je već pod velikim znakom pitanja!
U Srbiji ima 10-tak poznatih majstora, i još najmanje 30 malo manje poznatih, pa još lokal-majstori u svakom selu barem jedan!
Kad bi svaki imao takvu produkciju, u Srbiji bi bilo 1.000 novih kabinaša godišnje.
Ne znam da li je neko čitao intervju sa vlasnikom Goge, čovek kaže da su ove sezone prodali tačno 25 plovila, što novih-što polovnih!
Ja računam da je u celoj Srbiji ove godine napravljeno još max. 25 kabinaša.(iole ozbiljnijih)
Dobar projekat košta mnogo, a ako želiš da uz njega isprojektuješ još i par "varijacija na temu" to košta još mnogo više. Da bi ti se investicija za projekat isplatila, moraš da napraviš taj čamac u seriji od barem 15-20 komada, a to je za većinu posao od 2 godine. A prvo treba naći 15-20 kupaca za baš takav čamac!
Pre će da ti dođe kupac koji hoće čamac po svojoj želji, i kojem ne odgovara nijedna od 5-6 varijacija koje si isplanirao, on baš hoće nešto svoje!
Ili ćeš kao majstor da kreneš po metodi " projekat na salveti", pa kako ispadne, ili ćeš da izgubiš mušteriju, pošto ti potpisujem da nijedan kupac neće biti spreman da plati nekog projektanta 500-1000 evra za izmenu projekta! A mislim da sam tu još prilično skromnu cifru lupio!