Autor Tema: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma  (Pročitano 150923 puta)

0 članova i 2 gostiju pregledaju ovu temu.

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #15 poslato: 10, 12, 2009, 11:19:08 pre podne »
Voleo bih da mi neko proceni koliko bi podizanje visine plafona, korišćenjem aluminijuma i klirita koji su vrlo lagani materijali, moglo da utiče na promenu težišta čamca i njegovu stabilnost.

izracunaj orijentaciono koliko ce to kila da bude i gde ce da stoji (valjda na vrhu kabine) onda uzmi one flase od 5 litara vode napuni koliko ti treba stavi na krov camca gde ce stajati sklopiva tenda i posmatraj kako se ponasa...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #16 poslato: 01, 05, 2010, 16:17:19 posle podne »
Na prvi dan velikog radničkog praznika krenuo sam sa planiranom restauracijom.

Kada sam čamac kupio bilo mi je jasno da mi se boja ne dopada i da će to morati da se menja. Takodje, video sam i niz detalja koji su mogli da budu uradjeni mnogo bolje i lepše.
Ono što mi se činilo kao najveći problem bila je visina kabine.

Ipak, uz Kempijevu pomoć, zapazio sam da postoji mogućnost da se pod kabine spusti za nekoliko sanitmetara i da se promenom lamperije plafon podigne za nekoliko santimetara. Na ovaj način trebalo bi da dobijem dovoljno visine u kabini. Naravno, ovo su samo pretpostavke i tek kad krenem sa radovima videće se da li je izvodivo.

Kempi je još nešto uočio, a to su potklobučenja na limu na mestima gde su limovi preklopljeni i zanitovani. Izgleda da je anitalgin počeo da radi svoje.
Zbog toga sam odlučio da skinem kompletnu oplatu kabine i izvadim podove kako bih prekontrolisao stanje lima i sa unutrašnje strane ladje.
Već sam u postupku ugovaranja peskarenja ali o tome malo kasnije.
 
Obzirom da sve to što nameravam da uradim treba da bude zabava, sve će biti propraćeno i fotografijama (obzirom da slikam telefonom, molim naše „profiće“ da ne komentarišu kvalitet slika).

Sve u svemu, plan je sledeći:

1.   Demontirati i izvaditi oplatu i lamperiju iz kabine
2.   Demontirati i izvaditi pod u kabini i kokpitu
3.   Prekontrolisati stanje lima i pristupiti peskarenju – ako bude para onda ceo čamac, a ako bude mnogo skupo onda samo deo koji ide u vodu i mesta gde ima oštećenja
4.   Farbanje čamca – ako bude para onda i spolja i iznutra, a ako ne onda samo spolja komplet, a unutra samo osnovnom bojom
5.   Postavljanje novih podova na manjoj visini – ako bude para onda od aluminijuma, a ako ne onda nekim šperom ili nekakvim laminatom
6.   Oblaganje kabine striporom (tvrdi debljine 1-1,5 cm) i nekom plastičnom oblogom (nešto poput onoga što ima Kapetan – možda nije kao na luksuznim jahtama ali čini mi se da je praktično za održavanje
7.   Izrada tapaciranih sedišta za kabinu koji se lako pretvaraju u ležajeve za dve osobe i tapaciranog sedišta za zadnju klupu
8.   Izrada dva portabl sedišta za vozača i za pecanje
9.   Izrada ojačanja krmene ploče na mestima gde se šrafi motor
10.   Kačenje motora, spuštane u vodu i onda pitanje: „Pošto je ovaj svet?“

Ovih deset zadataka, kao deset smrtnih grehova proganjaće me dok ne završim, a prvu plovidbu planiram za kraj maja ako bude para i vremena. Ako i dodje do malog odlaganja, neće mi to biti drago ali naći ću nekog ko će biti kriv za to kako ne bih morao slučajno nešto da prebacujem sebi.

A sada da krenem sa prvim fotografijama i komentarima radova:

Ovako je Ružno pače provelo poslednju zimu pod imenom Anatej:







Radovi su krenuli skidanjem cirade i pregledom čamca:






Ovo su ta oštećenja koja mi je Kempi pokazao.















Naravno, bez alata nema zanata, pa je sve bilo spremno i na dohvat ruke.



Evo par snimaka kabine i unutrašnjosti kako biste videli stanje pre radova.



Vrata vise, nema kedera...









Lamperija iskrivljena i spuštena...














Onda je usledilo skidanje lamperije i vadjenje poda.
Ali o tome u nastavku.
« Poslednja izmena: 01, 05, 2010, 18:29:37 posle podne zorter »

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3022
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #17 poslato: 01, 05, 2010, 19:23:19 posle podne »
Znam kako ti je ja sam već neko vreme u sličnim radovima. Najteže je pokrenuti se iz stanja priče u stanje rada a vreme leti plusčas pada kiša, čas ono čas ovo a onda će uskoro krenuti vrućina i tako u krug. Srećom imam vrednog i pedantnog majstora tako da sam ja više smetalo. Čudno je to stanje muke i tenzije u kojoj čovek uživa, kako god srećan početak radova :drinks:

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #18 poslato: 01, 05, 2010, 20:27:10 posle podne »
Nastavak II - 01.05.2010

Stali smo kod skidanja lamperije i vadjenje poda.
Ovo nije bilo ni malo lako nekome kao što sam ja.
Potrošio sam nekoliko krstastih alata za odvrtanje (moj alat nije profi već onaj kupljen za par stotinarki u Metrou, pa taman toliko šrafova i može da odvije koliko je plaćen).
Onda mi se ispraznio akumulator na odvijaču, pa sam morao rukom da odvijam šrafove i naravno – u roku od nekoliko minuta dobio sam žulj na palcu i dlanu desne ruke.

Ipak, to me nije sprečilo da uživam u onome što sam uradio i video.


















Na ovim štaflama je bio pod u kabini.

Kao prvo, zaključio sam da zaista mogu da spustim pod u kabini i podignem plafon. Na taj način dobiću u kabini visinu od oko 115-117 cm – za mene sasvim dovoljno!

Ipak, video sam i nešto što me je malo zabrinulo.
Na sledećoj fotografiji vidi se da je prethodni vlasnik izbrusio delove "L" profila koji su se nalazili sa unutrašnje strane korita radi ojačanja.



On je to učinio da bi u kabini dobio bočne stranice bez oštrih ivica ali ja se pitam da li je i koliko time oslabio bokove čamca?

Šta vi mislite o tome? Da li bi to moglo da dovede do nekih problema ili da to zanemarim?


Ovde su radovi prekinuti – sutra vadim daske iz poda kokpita.
Nove slike i izveštaji slede.
Očekujem vaše komentare. Dobronamerni radoznalci su dobro došli – pivo se lakše pije u društvu.
« Poslednja izmena: 01, 05, 2010, 20:39:00 posle podne zorter »

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #19 poslato: 01, 05, 2010, 21:21:23 posle podne »
prava lađica za restauraciju.Lazo samo napred. Mislim da ti je procena dužine trajanja radova pogrešna , ali ako uspeš to da uradiš tako brzo , svaka čast.
Jedan savet: nezapostavljaj kvalitet na uštrb rokova.Bolje da traje i malo duže ali da to bude bolje no što je bilo, ne žuri po svaku cenu . SRETNO

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3022
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #20 poslato: 02, 05, 2010, 10:16:31 pre podne »
Meni onako laički ideja da neko obrusi konstrukcione elemente korita jer su mu smetali malo deluje bolesno i lično bih ako su to stvarno ojačanja tu provukao i uvario flahove. Na jenoj slici se vidi da ta ojačanja idu i ukoso a mislim da se to tako ne radi pa ko zna šta mu je to. Kako god na slikama ovako vizuelno ne deluje loše lim ali obavezno ga celog prekucaj sa jednim većim čekićem i šilom, nemoj da ti bude žao, udri ga dobro (doduše ako ćeš ga peskirati otvaranje rupa će pesak učiniti). Što se unutrašnje zaštite tiče meni su savetovali wurtov konvertor rđe, koji ulazi duboko u strukturu metala a kada se nanese ne mora više ništa da se maže a opet prima i sve vrste farbe na sebe. Košta oko 40-50e ali jedna tegla ti je dovoljna za celu lađu. To je nešto slično anti rostu ali ne uporedivo jače i kvalitetnije sredstvo.

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #21 poslato: 02, 05, 2010, 10:44:20 pre podne »
Brokeru, hvala na preporuci za ovaj konvertor rdje.
Gde toima da se kupi u Beogradu?

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3022
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #22 poslato: 02, 05, 2010, 13:14:12 posle podne »
Da li bi bilo dobro tim konvertorom  rđe premazati staru temeljnu boju koja se još dobro drži za podlogu, te da li bi bilo uputno preko njega premazati Hempelove boje? :drinks:

Nemam pojma, obično se radi obrnuto. Ja sam koristio neko slično sredstvo čime se prelaze mostovi i slične konstrukcije i taj konvertor nije na prodaju na malo pošto se pakuje u bačve a meni ga je malo pozajmio jedan prijatelj. Ovaj Wurtov je slično sredstvo a može se naći u njigovom centru ima adrese na sajtu i u nekim bolje snadbevenim farbarama. http://www.wurth.rs/PDF/M%2007%201550.pdf

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #23 poslato: 02, 05, 2010, 14:03:44 posle podne »
Brokeru, hvala za dati link.
Pogledao sam tekst i pročitao uputstvo za upotrebu.

Jasno mi je da je anitrost-konvertor za čelični lim ali ne vidim ni jednu reč o tome šta se dešava sa aluminijumom.
Ima li smisla koristiti ova sredstva kao zaštitu aluminijuma?

Kempi je ranije (ili možda neko drugi, izvinjavam se) pisao o aluminijumu i o tome kako se on ponaša kad je reč o koroziji - ne sećam se da je pominjano ovakvo sredstvo.

Ima li neko iskustva sa tim?

Sve ovo pitam zato što su mi iz Zorke savetovali da posle peskiranja lim predjem vošprajmerom, a zatim onako kao sam naveo u tekstu koji sam objavio u drugoj temi. Nije u tom tekstu bilo pomena primene konvertora.

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3022
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #24 poslato: 02, 05, 2010, 16:40:24 posle podne »
Izvinjavam se smetnuo sam sa uma da je aluminijum u pitanju, ne znam da li on može da se tretira sa ovim a i da može neverujem da mu je baš neophodan

Van mreže IKA

  • Tisa
  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1902
  • Pol: Muškarac
    • trenutno bezimen
  • Brod tip: samogradnja-Ika design-zetovo vlasništvo
  • Marina: Tisa-9km,desna obala,šesta vrba od mosta
  • Veličina: 6,5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #25 poslato: 02, 05, 2010, 19:42:25 posle podne »
imao si kontakt sa stručnjacima iz Zorke , nerazumem zašto ih neslušaš? Šta očekuješ, da smo mi pametniji od njih?  Batali nas i naše savete radi kako ti kažu ljudi iz zorke (AKO KORISTIŠ NJIHOVE PROIZVODE)

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #26 poslato: 03, 05, 2010, 02:02:41 pre podne »
imao si kontakt sa stručnjacima iz Zorke , nerazumem zašto ih neslušaš? Šta očekuješ, da smo mi pametniji od njih?  Batali nas i naše savete radi kako ti kažu ljudi iz zorke (AKO KORISTIŠ NJIHOVE PROIZVODE)

zovi te momke iz Wurtha i pitaj, ako ne onda zorka...

a ovo sto je obrusio konstrukciju nemam reci ... to samo kod nas moze... posavetuj se sa StVladom ili Kempijem da ti to neko ojaca ...

Van mreže LSI

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 7053
  • Pol: Muškarac
    • LSI
  • Brod tip: AQ 575
  • Marina: Nautički klub "Stari Slankamen"
  • Veličina: 5,75 m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #27 poslato: 03, 05, 2010, 07:43:56 pre podne »
imao si kontakt sa stručnjacima iz Zorke , nerazumem zašto ih neslušaš? Šta očekuješ, da smo mi pametniji od njih?  Batali nas i naše savete radi kako ti kažu ljudi iz zorke (AKO KORISTIŠ NJIHOVE PROIZVODE)

Ne radi se o tome da ne slušam ono što su mi ljudi iz Zorke rekli, već o tome da to nismo spominjali.
Sigurno je da ću ih pitati za mišljenje (i njih i Wurth), a imam sasvim ozbiljnu nameru da pratim instrukcije iz Zorke i da ispoštujem njihovu proceduru - verujem da kompletna procedura, uz njihov kompletan sistem mora da dovede do dobrog i trajnog rešenja.

Van mreže kemppi

  • Veliki dugodlaki Drekavac
  • ****
  • Poruke: 424
  • Pol: Muškarac
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #28 poslato: 04, 05, 2010, 12:25:05 posle podne »
Za podvodni deo je dobro koristiti dvokomponentnu boju jer je dosta cvrsca od jednokomponentne,tj Hempel-ov prajmer za Aluminijum,pa preko njega antialgin za Aluminijum.Ako koristis Zorkin vosprajmer,jednokomponentni je,meksi,neznam sta ces preko njega,jer poliuretan ne ide na podvodne delove,balastin(epoxy katran) ne moze,jer je na epoxi osnovi,a na ambalazi vosprajmera pise da moze sve preko njega osim farbi na epoxy bazi,takodje antialgin im je sa bakrom,tako da Zorkin program mozes koristiti za nadvodne delove(vosprajmer+poliuretan).Postoje i Grcke jednokomponentne boje na uljanoj bazi,koje takodje mozes koristiti za nadvodne delove,jer preko uljane boje ne moze nista da se maze,vec samo uljana,tako da nece primiti antialgin.
Ako ce camac stajati u vodi preko sezone,antialgin je obavezan,ako je na suvom i svaki put ga izvlacis napolje(posto ima tockove)mozes i jeftiniju varijantu.
Rebra koja nedostaju bi trebalo bi vratiti,posto je camac nitovan prilikom varenja ce izgoreti  zaptivna masa izmedju limova koji su nitovani,pa je bolje zanitovati nove limove.

Van mreže mossi

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3179
  • Pol: Muškarac
  • Somborac
    • VARALICA II - AP323A
    • APATIN-Kampovanje-Pecanje-Plovidba
  • Brod tip: Pecaroški alu
  • Marina: Apatin
  • Veličina: 5.5m
Odg: Kako da Ružno pače postane Labud - prepravke čamca od aluminijuma
« Odgovor #29 poslato: 04, 05, 2010, 15:31:33 posle podne »
LSI, većina starih nitovanih aluminijumskih čamaca, pušta manje ili više na nitovima.  :diablo:
Tako da moraš JAKO paziti da ti posao ne bude za džabe, jer za badava sigurno neće.
Pre svih unutrašnjih radova, uključujući i bilo kakvo farbanje, spolja ili iznutra, moraš čamac odneti na vodu na mokru probu pod opterećenjem!
Ako curi ili vlaži, prva stvar za rešiti je vodo-nepropusnost.
Puno sreće u radovima, a rokovi su ti više nego optimistični.  :dance1:

 :drinks:

P.S. Stiropor od 1-1,5cm je tanak, a to povlači da moraš imati jako dobru promaju, inače nema ni ulaska u kabinu, a kamoli boravak.
U kabinu ćeš moći ući jedino ako si usidren ili uvezan negde u hladovini uz obalu.
Krov obavezno BELI!