Na prvi dan velikog radničkog praznika krenuo sam sa planiranom restauracijom.
Kada sam čamac kupio bilo mi je jasno da mi se boja ne dopada i da će to morati da se menja. Takodje, video sam i niz detalja koji su mogli da budu uradjeni mnogo bolje i lepše.
Ono što mi se činilo kao najveći problem bila je visina kabine.
Ipak, uz Kempijevu pomoć, zapazio sam da postoji mogućnost da se pod kabine spusti za nekoliko sanitmetara i da se promenom lamperije plafon podigne za nekoliko santimetara. Na ovaj način trebalo bi da dobijem dovoljno visine u kabini. Naravno, ovo su samo pretpostavke i tek kad krenem sa radovima videće se da li je izvodivo.
Kempi je još nešto uočio, a to su potklobučenja na limu na mestima gde su limovi preklopljeni i zanitovani. Izgleda da je anitalgin počeo da radi svoje.
Zbog toga sam odlučio da skinem kompletnu oplatu kabine i izvadim podove kako bih prekontrolisao stanje lima i sa unutrašnje strane ladje.
Već sam u postupku ugovaranja peskarenja ali o tome malo kasnije.
Obzirom da sve to što nameravam da uradim treba da bude zabava, sve će biti propraćeno i fotografijama (obzirom da slikam telefonom, molim naše „profiće“ da ne komentarišu kvalitet slika).
Sve u svemu, plan je sledeći:
1. Demontirati i izvaditi oplatu i lamperiju iz kabine
2. Demontirati i izvaditi pod u kabini i kokpitu
3. Prekontrolisati stanje lima i pristupiti peskarenju – ako bude para onda ceo čamac, a ako bude mnogo skupo onda samo deo koji ide u vodu i mesta gde ima oštećenja
4. Farbanje čamca – ako bude para onda i spolja i iznutra, a ako ne onda samo spolja komplet, a unutra samo osnovnom bojom
5. Postavljanje novih podova na manjoj visini – ako bude para onda od aluminijuma, a ako ne onda nekim šperom ili nekakvim laminatom
6. Oblaganje kabine striporom (tvrdi debljine 1-1,5 cm) i nekom plastičnom oblogom (nešto poput onoga što ima Kapetan – možda nije kao na luksuznim jahtama ali čini mi se da je praktično za održavanje
7. Izrada tapaciranih sedišta za kabinu koji se lako pretvaraju u ležajeve za dve osobe i tapaciranog sedišta za zadnju klupu
8. Izrada dva portabl sedišta za vozača i za pecanje
9. Izrada ojačanja krmene ploče na mestima gde se šrafi motor
10. Kačenje motora, spuštane u vodu i onda pitanje: „Pošto je ovaj svet?“
Ovih deset zadataka, kao deset smrtnih grehova proganjaće me dok ne završim, a prvu plovidbu planiram za kraj maja ako bude para i vremena. Ako i dodje do malog odlaganja, neće mi to biti drago ali naći ću nekog ko će biti kriv za to kako ne bih morao slučajno nešto da prebacujem sebi.
A sada da krenem sa prvim fotografijama i komentarima radova:
Ovako je Ružno pače provelo poslednju zimu pod imenom Anatej:
Radovi su krenuli skidanjem cirade i pregledom čamca:
Ovo su ta oštećenja koja mi je Kempi pokazao.
Naravno, bez alata nema zanata, pa je sve bilo spremno i na dohvat ruke.
Evo par snimaka kabine i unutrašnjosti kako biste videli stanje pre radova.
Vrata vise, nema kedera...
Lamperija iskrivljena i spuštena...
Onda je usledilo skidanje lamperije i vadjenje poda.
Ali o tome u nastavku.