Autor Tema: Moja Bela Ladja :)  (Pročitano 150555 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1363
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #90 poslato: 15, 09, 2018, 17:20:13 posle podne »
 generalno stabilni motor direktna osovina i propeler su pogon br 1 pa onda sve ostalo drugo i opet zavisi od zelje i potrebe...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #91 poslato: 15, 09, 2018, 19:05:57 posle podne »
Da da dugo su na oglasu oba...Dora pod 1 i 2 podelio si problem na crno i belo a u stvari to je 50 nijansi sive pa biras sta ti odgovara...

To je finta bubregom :)
Svako nešto preferira a ja bih da čujem pa odlučim i zeznem se naravno ha
Video sam ta dva na oglasu, trebao bih da odem i vidim.. Nije mi to sada trenutni domet ali ako valja onda izadje na isto dovući ili uzeti ovde, ni tamo nisu za tepsiju ribe...
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže Zakeralo

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 102
  • www.mojaladja.com
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #92 poslato: 15, 09, 2018, 20:33:51 posle podne »
Mojih 10 centi,

Dizel:
Plusevi: Vise momenta, mala potrosnja, opusteniji zvuk (moje licno misljenje, vise volim tak tak tak nego naaaaaaaaa), dizel teze isparava, ako je turbo dizel nema potrebe pricati o benzincu, manji broj obrtaja,
Minusi: Smrad dizela ako se ne odrzava prostor oko motora, ako ces da koristis brod zimi moze da bude malo teze paljenje,

Benzin: Nema problema sa niskim temperaturama, kulturniji rad od dizela ali kao sto napisah to je stvar ukusa, kao bolji za velike brzine ali to je bilo nekada, danas je turbo dizel i za to preuzeo primat
Minusi: Velika potrosnja, velika buka, visoki obrtaji, veci prenosni odnos u kopci da bi se dobio krsten stepen korisnosti propelera, benzin lako isparava pa moze lako doci do zapaljenja para

Vanbrodski motor:
Plusevi: dobre manevarske sposobnosti u voznji pramcem i krmom, lak za odzavanje, lako se skine kanap ili kesa sa noge, manji gaz, laka instalacija i deinstalacija, ne moze da dodje do rezonancije sa trupom posto propeler nije ispod trupa, usled ostecenja nema prodora vode u trup
Minusi: Na talasima noga moze da izadje iz vode, zauzima mesto na krmi broda, buka u kokpitu na vecem broju obrtaja, moze da povredi kupace usled nepaznje,  nestabilan u draznju kursa

Stabilni motor:
Plusevi: Nema problem sa talasima, posto je duboko ispod vodne linije obicno nema problema sa kavitacijom mnogo manja buka osim ako propeler nije blizu trupa, stabilniji u kursu od vanbrodskog (mada ovo zavisi i od korita), ako je kormilo dobro projektovano ima bolje manevarske sposobnosti od vanbroskog u voznji pramcem, povrede su menje verovatne nego kod vanbrodskog motora, ne zauzima mesto na krmi (kod "fabrickih brodova, uglavnom je ispod patosa ili stepenista za silaz u kabinu, kao kod jedrilica)
Minusevi: ako uhvatis kanap ili kesu moras da ronjas, moras da izvlacis brod iz vode zbog servisa (ne znam koliko je to cesto), inspekcija posle udara (vanbrodski, da prostis, dignes i pregledas, zamenis, popravis), moze da dodje do rezonancije na odredjenim obratajima (kod celicnih brodova), moze da dodje do prodora vode u trup

Eto, na brzinu. Ako mene pitas ja bi sebi neki moderni dizel sa vratilom. Jedno kormilo, strujno oblikovano, i pramcani propeler zbog voznje krmom. Plovio sam sa svim i svacim i benzina se gnusam najvise zbog buke odnosno visokog broja ortaja i sto lako isparava. Ovo ti sve pisem za deplasmanke brodove, na brzim jedinicama motor bas i ne cujes, zvuk ostaje iza tebe, nesto kao na motoru. Jednom sam plovio na jahtici od 10.80m duzine i 4.05m sirine, gaz je bio oko 1m. Motor je bio VW 1.4 tdi, u originalu 75ks, a za brod je imao 40ks. Nista se nije culo, ispod patosa, dobro izolovan, momenta koliko hoces na niskim obrtajima. Uzivao sam. A kada se setim nekih putesestvija od 150milja sa vanbrodskim motorom. Deplasmanski brod, vanbrodski tohatsu 10ks, brzina 7kt max  flasica 56568.


E sada znam da ces da kazes da jedno drugo iskljucuje ali....



:)


Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #93 poslato: 15, 09, 2018, 21:14:19 posle podne »
Tenk ja na 2 dolara :)
To mi je osnovni problem ili bojazan, juče sam bio an pecanju na dunavu i kolega išao pentom da "nahrani" mesto pa opalio u neki panj podvodni, nije ga video. Sirotan veslao kao Hijavata do obale jer je mislio da je otišao štift a nije :)
Onda sam se zamislio da li i brodski motor ima štift na elisi i šta biva kad ga otkine ako ima? Vidim da ima štitnik za elisu ali iskustvo ljudi a foruma, da li se oštećuje elisa u praksi?

Znači dizel, otpada benzin pa neće biti ni gasa ha Da stavim na dizel opet imama potencijalna "isparenja".
Uz to ide pitanje, da li se koristi plinska boca za kuvanje ili frižider?
U praksi veoma dobro znam razliku izmedju turbo dizela i atmo benzinca.. ali ako bi stavio motor od amerike? ha neko bi se iznenadio kako poteže :)
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže Zoran T

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1363
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #94 poslato: 15, 09, 2018, 22:17:09 posle podne »
Ima stift al obicno negde na osovini kod kopce unutar broda da ne moras roniti...mozes motor stavljati koji oces ali ako nemas uskladjen prenos i propeler djaba posao...
Zakerako svasta sam vidjao al profilisano pero kormila ili balansno to na motornim camcima jos ne vidoh po nasim marinama...sipka i ploca koja je nazad malo estetski skosena i teraj...
Kad ne mozes sa drugarima na Dunav ni more nije lose!

Van mreže Zakeralo

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 102
  • www.mojaladja.com
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #95 poslato: 16, 09, 2018, 16:15:39 posle podne »
U praksi veoma dobro znam razliku izmedju turbo dizela i atmo benzinca.. ali ako bi stavio motor od amerike? ha neko bi se iznenadio kako poteže :)
Ne vuci me za jezik molim te. To mi je jedna od par stvari koje nisam prezalio. A sada vozim golfa i to full na baterije. Tako da..... Ne vuci.  flasica flasica flasica flasica

Zakerako svasta sam vidjao al profilisano pero kormila ili balansno to na motornim camcima jos ne vidoh po nasim marinama...sipka i ploca koja je nazad malo estetski skosena i teraj...
Neces ga nikada ni videti.

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #96 poslato: 16, 09, 2018, 16:58:14 posle podne »
Totales sam razočarat.. gledam par dana i kalkulišem ploviti ili dovući i cvrc.. Kapiram da nema normalnog auta koji vuče 2500 kila a za više jedino tenkovi ha Pada mi u vodu teorija zavere da uzmem u potaji manji brodić i dopeljam ga na prikolici. Gledao sam da kupim prikolicu, i to bih prežalio, prodala bi se ili bi služila svrsi ali auto je bre problemčina.
Nagradno pitanje glasi, koji je niskobudžetni auto pogodan za šlepanje. Do sada me uvek zanimala brzina, na težinu sam obraćao pažnju jedino u obrnutom smeru, što manje kila :)

@ Zakeralo
Šta fali Gnojfu ha Nacionalno vozilo :)
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže broker975fx

  • Drekavac sa Srednjih voda
  • ********
  • Poruke: 3022
  • Pol: Muškarac
    • DAVID VELIKI
    • www.airbnb.com
  • Brod tip: Mali rečni remorker
  • Marina: Gabbiano Yachting Club, Zemun
  • Veličina: 13m
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #97 poslato: 16, 09, 2018, 17:16:35 posle podne »
Jel moze jedno prosvetljenje sta je profilisano ili balansno kormilo?

Van mreže Bakara

  • Administrator
  • Kapitalac Dunavski
  • *****
  • Poruke: 1621
  • Pol: Muškarac
  • Brod tip: Riviera
  • Marina: Zemun
  • Veličina: 8.7m
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #98 poslato: 16, 09, 2018, 17:50:48 posle podne »
Jel moze jedno prosvetljenje sta je profilisano ili balansno kormilo?

Nisam ni ja znao, pa me zainteresovalo. Verovatno ova slika dovoljno objasnjava, stvar je u tome gde se nalazi osovina kormila hi


Puna tema:
http://nautica-portal.com/forum/index.php?topic=4839.20
Svaki dan proveden na reci, ne racuna se u zivotni vek

Van mreže Zakeralo

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 102
  • www.mojaladja.com
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #99 poslato: 16, 09, 2018, 19:55:43 posle podne »
Nagradno pitanje glasi, koji je niskobudžetni auto pogodan za šlepanje. Do sada me uvek zanimala brzina, na težinu sam obraćao pažnju jedino u obrnutom smeru, što manje kila :)

Niskobudzetini nijedan. Mislim da 530xd moze da povuce po saobracajnoj jedno 2.5t. Moj 530i e39 je bio 2000kg. Ionako neces moci autom, nego pitaj ove derane sto doteruju auta da ti dovuku. Na kamionce natovari auto a brod povuce.

Van mreže Zakeralo

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 102
  • www.mojaladja.com
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #100 poslato: 16, 09, 2018, 20:00:15 posle podne »
Jel moze jedno prosvetljenje sta je profilisano ili balansno kormilo?

Nisam ni ja znao, pa me zainteresovalo. Verovatno ova slika dovoljno objasnjava, stvar je u tome gde se nalazi osovina kormila hi


Puna tema:
http://nautica-portal.com/forum/index.php?topic=4839.20

To je jedan deo price. Kada je kormilo izbalansirano sila ne rudi je mnogo manja. Najveca razlika se oseca u voznji krmom.
Drugi deo price je da je strujno oblikovano. Onda je mnogo efikasnije na malim uglovima od ploce. Preko 15 stepeni otklona i papuca ce da napravi silu, ali je bitno da na malom otklonu pravi silu. Onda se mnogo manje radi sa kormilom a samim tim stedi gorivo. Svaki pomeraj kormila stvara dodatni otpor. Ma.....

Dosta Off-a

Da se vratimo Gnojfu, ovaj barkama. Koga jos briga za kormilo, vecina ima vanbrodski motor.

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #101 poslato: 16, 09, 2018, 20:35:11 posle podne »
Nagradno pitanje glasi, koji je niskobudžetni auto pogodan za šlepanje. Do sada me uvek zanimala brzina, na težinu sam obraćao pažnju jedino u obrnutom smeru, što manje kila :)

Niskobudzetini nijedan. Mislim da 530xd moze da povuce po saobracajnoj jedno 2.5t. Moj 530i e39 je bio 2000kg. Ionako neces moci autom, nego pitaj ove derane sto doteruju auta da ti dovuku. Na kamionce natovari auto a brod povuce.
Ijao.. Sad opet nove kalkulacije danima ha Znači nemam pojma o materiji koliko točak ali navežbaću :)
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže vepar

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 827
  • Pol: Muškarac
  • www.maiordomus.co.rs
    • Princeza
    • Maior domus doo
  • Brod tip: Celicni tabanas sa kabinom
  • Marina: SREU Liman Novi Sad
  • Veličina: 9m
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #102 poslato: 16, 09, 2018, 21:21:01 posle podne »
 kgk hej pa ja imam balansno kormilo! I svako kormilo je sranje jer je potpuno neupravljivo u rikverc a bogme i pri malim brzinama. Vanbrodski je zakon!  thumbup 6589
Bitno je jedno, a to su dve stvari rad, red i disciplina!

Van mreže Dora

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 540
  • Pol: Muškarac
  • www.mojaladja.com
    • Mali Remorker NS-980F
    • Auto Dora 021
  • Veličina: Veličina nije bitna :)
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #103 poslato: 16, 09, 2018, 21:31:41 posle podne »
Citat: Zox
Копирао сам један лист из каталога. Ту има за BMW 530. Мислим да је укупна маса прикључног возила за ово возило лимитирана на 2000kg. Значи за тежи чамац потребан је теренац од преко 3000 кубика.
Давно сам прегледао овај каталог и сећам се да ствари стоје овако:

- Ако друмом желиш вући приколицу и на њој чамац приближних димензија 7,5m x 2,55m, укупне масе 3500kg, требаће ти AUDI Q7 са 4000 или 4500 кубика не сећам се тачно. Ту је и BMW X6 истих перформанси, као и сва друга возила овог типа и кубикаже мотора.

А, можеш и са слабијим, под условом да те нигде не заустави полиција и провери документе, а можда и пошаље на вагу. Мада има и оних који ризикују. Виђам их по немачким аутобановима.

Ma skapirao sam na kraju, nije mi n itri dana trebalo a lepo sam pitao mog druga placadžiju koji auto to vuče pa mi reče dva komada manje cene ili kombi i to mora biti teretni. Auti su ti sa xxx kubika i registracijom od 70000 tako da otpada varijanta kupim auto obavim posao pa prodam auto :) Što se tiče pandura, ne bih se tamo zezao sa njima, može da prodje ali ako ne, e onda sam ugasio..
Dok sam bio mladji nisam tako mislio, nosio sam i prenosio sve  i svašta :)
Rešeno, ide kamion ili dopliva, šta pre ispadne. Problem sa dopliva je što je gabaritno veći nego što meni treba.
Ja sam uvek u pravu, čak i kad jesam...

Van mreže stvlada

  • Talasožder Mali
  • ******
  • Poruke: 841
  • Pol: Muškarac
  • www.zavarivanje-stanimirovic.rs
  • Brod tip: sunbird corsair 198
  • Marina: ajk
  • Veličina: 6m
Odg: Moja Bela Ladja :)
« Odgovor #104 poslato: 16, 09, 2018, 21:45:41 posle podne »
   ko kaze da dizel ne moze brzo da ide???