Volvo D2-55 je mariniziran Perkins i Linssen ga ubacuje u svoje modele od 30 stopa već dvadeset i više godina.
Ukoliko ima i turbinu onda bude D2-75ks. Ja ga imam deset godina i sem ulja i filtera, ništa više mi nije bilo potrebno jer su to predimenzionisani motori (oko 2200m3), prave radne mašine za brodove i traktore.
Delova ima gde god hoćeš, majstore ne poznajem jer mi nisu trebali.
Holandjani vole da imaju i Vetus i Deutz dizel motore.
VW je izbacio odlilčnu belu seriju brodskih motora od 75ks i 110ks, i to su provereni motori VW sa dobrom servisnom podrškom jer su ugradjeni u mnoge njihove automobile.
Yanmar su odlični ali ne znam koliko su skuplji od gore pomenutih.
U Srbiji su najzastupljeniji Mercedes marinizirani motori, Perkins i Volvo, a Američki Mariner/Mercruiser, CAT, Cummins, Crysler, Crusader... ovde uglavnom dolaze u benzinskoj varijanti, velike snage sa nepopularnom Z nogom, i veliki su potrošači.
Imamo sam u prethodnom brodu Benetau A8 - NanniToyota, odličan dizel motor od 200ks ali koristio sam ga samo 3 god tako da je bio praktično nov i nije imao kada da pokaže neki problem.
Na Volvo-Perkins motorima prvi veći servis-malu generalnu rade na 5000h a to je otprilike posle 30god korišćenja (ako se pretpostavi da se brod godišnje koristi 150-170h).