Зокс, приказана математика није добра.
Код обрачуна трошкова приликом царињења, поступак је следећи:
1. Царинска вредност робе (цена из каталога уколико Царина не прихвати износ из приложеног рачуна) - минимална - 171.633,60 РСД максимална - 681.261,70 РСД
2. Процењена висина трошкова допреме до границе (ако није исказана на рачуну) - претпоставимо да је 2.000 евра - 240.000,00 РСД
3. Царина (5% на царинску вредност) - минимално - 8.581,68 РСД максимално - 34.063,09 РСД
4. ПДВ (20% на износ који се добија сабирањем ставки под 1 и 2) - минимално - 82.326,72 максимално - 143.064,96 РСД
Укупан трошак је:
1. Набавна вредност - 3.000 евра
2. Царина - 72 евра (минимално) или 284 евра (максимално)
3. ПДВ - 686 евра (минимално) или 1.192,10 евра (максимално)
4. Транспорт - 2.000 евра
Стварни износ би вероватно био мањи од максималног због обрачунате амортизације али у сваком случају то би се завршило негде око оне цифре која ми је била у глави кад сам прочитао поруку, око 6.000 евра.
На то долазе трошкови сређивања мотора.
Видим да и Месечар има резерве - он бар има искуства са сређивањима чамаца. У сваком случају, треба добро размислити.
Наравно, све ово не значи да сам против! Никако.
Само сам хтео да кажем да треба добро проценити све јер то ипак нису мале паре. Мислим да ко нема и није спреман да уложи до 10.000 евра у чамац такве класе, боље да се не упушта у то.
Уместо тога, треба сам са собом да разјасни шта жели од чамца, да ли хоће глисер или депласманца, да ли кабинаша или отворени труп...
Видео сам у последње време код нас у огласима више чамаца између шест и осам метара, с кабинама, опремљене, у пловном стању по ценама од три до пет хиљада евра... Као да се повећала понуда по разумнијим ценама него што је то био случај пре нпр. само пет година. Чини ми се као да продавци реалније сагледавају куповину моћ будућих власника на нашем тржишту.