Ja do sada sam imao samo iskustvo sa zorkinim programom, znaci epoksi osnovan, epoksi katran a za gore pu lak. Sta u hempelovom programu ide pisle osnovne za podvodni deo, jel imaju nesto tipa epoksi katrana?
Ово сам прекопирао из Хемпеловог каталога:
Ako je brod bio zaštićen dvokomponentnim sistemom bojenja, nanesite HEMPEL’S LIGHT PRIMER 4555 do debljine punog filma starog premaza. Prije nanošenja ovog premaza preporučljivo je čišćenje površine mlazom abraziva. Na HEMPEL’S LIGHT PRIMER 4555 nanosi se HEMPEL’S POLY ENAMEL 5510 ili HEMPEL'S POLYBEST 5555 u jednom do dva premaza.
4.3 Podvodni dio novih plovila
Dva sistema predlažemo vam i za zaštitu podvodnog dijela novih čeličnih jahti očišćenih mlazom abraziva.
Kod klasične se zaštite na dobro očišćenu površinu odmah nanosi HEMPEL’S UNDERWATER PRIMERa 2603. Kako biste postigli kvalitetnu zaštitu, treba ga nanijeti u pet do sedam premaza. HEMPEL’S UNDERWATER PRIMER 2603 nanosi se u intervalima od najmanje deset sati. Razrjeđuje se HEMPEL’S THINNERom 0808. Na posljednji premaz HEMPEL’S UNDERWATER PRIMERa 2603 nanosi se odabrani antivegetativni premaz. Valja držati na umu da je potrebno pričekati najmanje 12 sati od nanošenja posljednjeg sloja primera. Nanošenje antivegetativne boje preporuča se u najmanje dva do tri premaza. Zaštita dvokomponentnim osnovnim premazom sastoji se, prije svega, od nanošenja HEMPEL’S LIGHT PRIMERa 4555. Nakon prvog premaza tom bojom moguće je kitanje HEMPEL’S EPOXY FILLERom 3525. Za kitanje većih površina možete koristiti HEMPEL’S PRO-FILLER 3537. Nakon osnovnog sloja i eventualnog kitanja, možete nanijeti i dva do tri sloja HEMPEL'S HIGH PROTECTa
3565, ili još pet do šest slojeva HEMPEL’S LIGHT PRIMERa 4555 (najmanje 350 mikrona). Pritom posebno pazite na međupremazne intervale (vidi poglavlje “Zaštita plovila od stakloplastike”).
Prije nanošenja odabranog antifoulinga, na posljednji premaz HEMPEL'S HIGH PROTECTa 3565 obavezno nanesite jedan sloj HEMPEL’S LIGHT PRIMERa 4555 u intervalu između osam sati i pet dana.
Prvi se premaz antifoulinga obično nanosi kad je posljednji premaz HEMPEL’S LIGHT PRIMERa 4555 još mekan, ali se ne lijepi na dodir. Međupremazni interval ovisi o temperaturi i vlazi u zraku, debljini nanesenog premaza, broju slojeva i odabranom tipu antifoulinga. Ako se HEMPEL’S LIGHT PRIMER 4555 nanese u debljini filma 60 mikrometara, koja je uobičajena za nanošenje kistom, preporučeni međupremazni intervali pri temperaturi od 20°C su:
(овде би нешто требало да пише али у мом примерку каталога ту је празан простор!)Na podvodnom dijelu čeličnog plovila uvijek mora biti dovoljan broj cinkovih anoda. Pripazite da ih slučajno ne obojite!
4.4 Podvodni dio ranije bojenih plovila
Kod ranije bojenih čamaca podvodni dio pažljivo operite slatkom vodom kako biste odstranili ostatke soli i onečišćenja.
Ako je čamac već bio zaštićen jednom vrstom antivegetativne boje, ponovno koristite istu! Ne zaboravite da postojeći premaz antivegetativne boje i novoodabrani premaz, zapravo, određuju način na koji ćete pripremiti površinu i nanositi boju.
Ako je za podvodni dio plovila već korišten proizvod HEMPEL’S MILLE DYNAMIC 7170, odnosno HEMPEL’S MILLE WHITE 7115, samo pažljivo operite površinu slatkom vodom (ne pod visokim pritiskom!). Nakon toga na osušenu površinu nanesite sljedeći premaz HEMPEL’S MILLE DYNAMICa 7170, odnosno HEMPEL’S MILLE WHITEa 7115.
Ako je podvodni dio već bio zaštićen “tvrdim” tipom antivegetativne boje, kao što je HEMPEL’S HARD RACING 7648, odnosno HEMPEL’S HARD RACING WHITE 7630, površinu pažljivo izbrusite “na mokro” papirom 80-120. Nakon toga možete nanijeti jedan do dva premaza iste boje. U slučaju da je stari premaz istrošen, ili je ispucao i ljušti se, procijenite da li vam je isplativije izvršiti djelomičan popravak ili potpuno uklanjanje stare boje. S “tvrdog” tipa antifoulinga možete prijeći na polirajući, ali stari “tvrdi” tip antifoulinga treba prvo izolirati HEMPEL’S UNDERWATER PRIMERom 2603.