Sa ovime što sam rekao nemam baš nikakvo iskustvo, sem onog što sam viđao u prolazu.
A to je da je sam spoj metal - šper uvek problematičan, i da kad prođe nekoliko godina grejanja broda na suncu, smrzavanja, topljenja, opet smrzavanja (što zimi često ide na dnevnom nivou - noću mrzne danju otapa) to više nije to. U pukotinama izmedju se skuplja prljaviština koja navlaži, pa pri smrzavanju opet dalje propada...
Takođe, ako pravimo metalni brod, imamo u planu neko redovno održavanje - na svaki 5-7-10 godina peskarenje i farbanje, i tako brod uz dobro održavanje može da traje jako dugo, da ne kažem doživotno. U slučaju sa šperom, imamo deo na brodu koji će pre ili kasnije početi da propada, i to pre ostatka broda, pa onda idu popravke, prepravke, krpljenja... (ovo je moje mišljenje, možda nisam u pravu i postoji šperovi koji su otporni na sve i svašta).
Iz tih razloga, ako bih radio metal, bio bi čist metal.