Autor Tema: Elisa u zemlji voda  (Pročitano 4568 puta)

0 Članovi i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže pendula

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 64
  • www.mojaladja.com
Elisa u zemlji voda
« poslato: 09, 04, 2014, 08:58:25 pre podne »
Elisa sa tri kraka ima brza i spora to jest teretna a koja je namena elise sa cetri kraka?

Van mreže pendula

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 64
  • www.mojaladja.com
Odg: Elisa u zemlji voda
« Odgovor #1 poslato: 09, 04, 2014, 09:04:09 pre podne »
Jos nesto gde se balansiraju elise u beogradu moze i na pp. ako nesme ovde mada bolje ovde da ljudi znaju hvala.

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Elisa u zemlji voda
« Odgovor #2 poslato: 09, 04, 2014, 09:27:19 pre podne »
Isto kao i sa tri stim sto elisa sa cetiri kraka ima nesto veci potisak, ali i malo manju krajnju brzinu zbog veceg otpora vode.

Van mreže Zakeralo

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 102
  • www.mojaladja.com
Odg: Elisa u zemlji voda
« Odgovor #3 poslato: 09, 04, 2014, 09:46:57 pre podne »
Propeleri postoje sa 2-7 krila. Mozda na nekim podmornicama ima i vise ali to je vojna tajna. Svaki propeler radi po istom principu, stvara podpritisak sa pramcane strane krila i nadpritisak sa krmene strane krila i tako vuce brod napred. Kada se bira propeler, vodi se racuna o njegovoj opterecenosti i pojavi kavitacije. Ukoliko se javlja kavtiacija postoje dva resenja (ako su precnik i korak fiksani) jedan je da se poveca povrsina krila a drugi je da se doda jos jedno krilo. Treba izbegavati da broj krila bude jednak broju cilindara zbog vibracija.

Van mreže njegos68

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1624
  • Pol: Muškarac
  • Krapolovac
Odg: Elisa u zemlji voda
« Odgovor #4 poslato: 09, 04, 2014, 10:30:39 pre podne »
Kod vanbrodskih motora ,Ja sam samo kod Honde vidio elisu sa  4 kraka....  no125 Ja imam Yamahu sa 3 klipa i trokraki propeler i nesto ne osjecam vibracije...

Van mreže Zakeralo

  • Veliki rečni berberin
  • ***
  • Poruke: 102
  • www.mojaladja.com
Odg: Elisa u zemlji voda
« Odgovor #5 poslato: 09, 04, 2014, 10:38:09 pre podne »
Vanbrodksi motori su druga prica. Ova preporuka je za brod sa stabilnim motorom i vratilnim vodom.

Van mreže Vuk

  • Savski dupegric . Kratkorepi
  • *****
  • Poruke: 595
Odg: Elisa u zemlji voda
« Odgovor #6 poslato: 09, 04, 2014, 12:36:48 posle podne »
Pendula nije naveo na sta misli, predpostavljam da je mislio na vanbrodski

Van mreže Kapetan

  • Administrator
  • Drekavac sa Srednjih voda
  • *****
  • Poruke: 16692
  • www.mojaladja.com
    • Ypsiolon
  • Brod tip: Aloa 23
  • Marina: Nautilus marina
  • Veličina: 7 m
Odg: Elisa u zemlji voda
« Odgovor #7 poslato: 09, 04, 2014, 12:53:13 posle podne »
naravno da mogu da se objave svi telefoni i adrese... sajt je ne komercijalan ...
evo ti pa zovi coveka za balansiranje elise..Dejan sa ade 063 8023 786

Van mreže nijah

  • Drinski Kratkorepi Peš
  • ***
  • Poruke: 98
  • Brod tip: Pasara Dalmatinka
  • Marina: AJK
  • Veličina: 6m
Odg: Elisa u zemlji voda
« Odgovor #8 poslato: 09, 04, 2014, 17:53:06 posle podne »
Isto kao i sa tri stim sto elisa sa cetiri kraka ima nesto veci potisak, ali i malo manju krajnju brzinu zbog veceg otpora vode.

Apsolutno netacno...

Propeleri postoje sa 2-7 krila. Mozda na nekim podmornicama ima i vise ali to je vojna tajna. Svaki propeler radi po istom principu, stvara podpritisak sa pramcane strane krila i nadpritisak sa krmene strane krila i tako vuce brod napred. Kada se bira propeler, vodi se racuna o njegovoj opterecenosti i pojavi kavitacije. Ukoliko se javlja kavtiacija postoje dva resenja (ako su precnik i korak fiksani) jedan je da se poveca povrsina krila a drugi je da se doda jos jedno krilo. Treba izbegavati da broj krila bude jednak broju cilindara zbog vibracija.

Potpuno tacno...
S tim sto to sve vazi kako za brodske tako i za vanbrodske motore. Samo sto je tu stvar u prenosnom odnosu.
Kod brodskih je tu reduktor ili kopca, a kod vanbrodskih je odnos zupcanika za putu od motora ka propeleru.

Taj prenosni odnos kod vanbrodskih je takav da verovatno za malo promeni broj obrtaja izmedju motora i propelera, i tako napravi malu razliku u frekvenciji vibracija.

Van mreže pendula

  • Mali od Roštilja
  • ***
  • Poruke: 64
  • www.mojaladja.com
Odg: Elisa u zemlji voda
« Odgovor #9 poslato: 10, 04, 2014, 08:14:39 pre podne »
hvala kapetane a i ostalima.