Autor Tema: Putovanje od Holandije do Srbije- jedanaesti deo  (Pročitano 7584 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Moja Lađa

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1750
  • www.mojaladja.com
Putovanje od Holandije do Srbije- jedanaesti deo
« poslato: 01, 04, 2013, 18:05:20 posle podne »
13-15.06.2010   ŠESNESTI – OSAMNESTI DAN  (Od Eltmann-a do  Straubing-a)

Marina u Eltmannu je bila poslednja na Majni. Petnestak kilometara dalje, nešto pre Bamberger počinjao je kanal Majna – Dunav. Kanal sa njegovih 16 prevodnica smo prešli za dva dana. 15.06. smo već spavali na Dunavu vezani za vrbu na 2310km, prešavši i prve četiri dunavske prevodnice.



Ono što je najzanimljivije na kanalu su svakako “šlajzovi”. Daleko od toga da  priroda i predeli nisu interesantni ali za nautičare su kanalske prevodnice interesantnije. Bar sam ja takvog mišljenja. Zato sam odlučio da ovaj deo mog pisanja skratim i sa nešto više video zapisa pokušam da dočaram prolazak kroz prevodnice.





U našim krajevima ovakvih prevodnica nema. Princip je isti ali sistem otvaranja i zatvaranja prevodničkih kapija, veličina prevodnica i visinske razlike od po 28m su za nas nešto nesvakidašnje.

Poslednji kilometri Majne. Jezera i rukavci na sve strane. Nautičarski raj.



U poslednjoj prevodnici na Majni srećemo naše stare prijatelje „Amaliju“. Opet trgujemo za naftu i ulje i dogovaramo tegalj kad se za to ukaže prilika.







Majna levo, kanal desno....











   ◄ opet upregosmo Amaliju

Prevodnice su česte pa su odmori kratki....pa posada može da odmara........



   ◄ otvorena  kapija





[/url]

[/url]





   kanal......







Obrnuti most – voda gore, a put dole.







[/url]







[/url]

[/url]

[/url]

[/url]

  Prilično neuspeli pokušaj da snimimo dabra. Videli smo ih nekoliko puta kao i njihove zabrane. Čim su oni tu voda je čista.......

Ova prevodnica nas je digla nešto preko 28m.

[/url]

[/url]

[/url]

  ◄Pogled od dole





U sklopu nekoliko poslednjih velikih brodskih prevodnica  na kanalu  i nekoliko prvih na Dunavu (koliko se sećam do Regenzburga) nalaze se i male prevodnice za sportske čamce. Potpuno su automatizovane i uz kratko uputstvo koje se nalazi na svakoj,  rukovanje je jednostavno.  Koliko se sećam u njima visinska razlika nije bila veća od 10-12m ali su nam zato uštedele mnogo vremena.

Ulaz



[/url]

[/url]

Izlaz



[/url]

Poslednji kilometri kanala........



Spoj plovnih puteva, iz kanala ulazimo u Dunav. Pomalo se osećamo kao da smo stigli kući. Još samo 1150km



[/url]

Pade i prvi dunavski kilometar.....

Malo posle podneva pojavljuje se Regebzburg.


   ....pa je to valjalo proslaviti. Počeli smo da plovimo niz vodu. Sad sve ide brže, smanjujemo gas  za 50%, a brzina nam je 14-15.








15 kilometara nizvodno od Regenzburga nailazimo na kopiju Partenona.  Koliko se sećam, neki bavarski kralj se malo zabavljao tršeći  višak novca. Nemci građevinu zovu Walhalla,  a sa vode izgleda impozantno,

Dunavske prevodnice ne zaostaju za onima  na kanalu. Ne spuštaju nas preko deset metara ali su mnogo veće. Dve velike samohotke staju jedna pored druge i to bez guranja.






Nastaviće se....
 

prvo Dunav a drugo sloboda...sve je moje...i nebo i voda...

Van mreže Misha D

  • Kapitalac Dunavski
  • *******
  • Poruke: 1780
  • plovilo: Linssen 29.9 ac gs
Odg: Putovanje od Holandije do Srbije- jedanaesti deo
« Odgovor #1 poslato: 01, 04, 2013, 21:26:00 posle podne »
to da prevodnica ima 15-30m visinske razlike je bas za respekt. Mi prodjosmo letos na regati VV2012 nekoliko od 4-6m, pa mislili da smo sve videli u zivotu. oops upavusi
Današnji dan je početak ostatka moga života....